- 1371 Okunma
- 18 Yorum
- 16 Beğeni
BİR ÇOCUK NE ZAMAN BÜYÜR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Dünüm gençlik,
Yarınım yaşlılık ,
Bugünüm ise araf sanki.
Hiçbir tarafa ait hissedemiyorum kendimi.
Ne gencim diyebiliyorum ne de yaşlı.
Ah...
Ne de çabuk gelip geçmiş zaman, herkes gibi ben de bilemedim gençliğin kıymetini.
Beş kız çocuklu bir ailenin en küçük çocuğuyum ben, anne ve babanın gözünde hiç büyümeyen.
"Sen daha dünkü çocuksun." der hep babam . Bu cümleyi ne zaman duysam tatlı bir tebessüm belirir yüzümde ,o an ne hissettiğimi hiç sormayın.
Hayatım bir film şeridi gibi geçer gözlerimden, büyüdüğümü iliklerime kadar hissederim.
Kaç hücreme sinmiştir acı? Babam hiç görmese de.
Gökyüzü kızıla çalarken günün telaşını, yorgunluğunu atmak için çay eşliğinde koyu sohbete dalmıştık bir konu üzerinde.
Annem o konu hakkında bana da fikrimi sordu, bense kendimden emin bilgiç bir tavırla tam düşüncemi söyleyecektim ki babam, "Ne bilsin? O çocuk." dedi .
Hemen oturduğum tekli ,vizon renkli koltuktan bir ok misali fırlayıp babamın yanına oturdum.
Kaç yaşına geldim, daha ne zaman büyüyeceğim, dedim.
Ellerimi tuttu, dolu dolu gözlerle yüzüme baktı.
Ben ne zaman ölürsem işte sen de o zaman büyürsün dedi. Bu söz gönlümde derin bir sızı bıraktı, yüreğimden ruhumu titreten çığlıklarım yükseldi.
Keşke!
"Keşke hiç büyümeseydim!" dedim, babam duymasa da.
Kim bilir belki de bundandır korkularım...
Edebiyat defteri seçki kuruluna,okuyan ve yorum yapan şair ve yazarlarımıza teşekkür ederim.
YORUMLAR
Evet ailenin en küçüğü hiç bir zaman büyümez. Anne babanın gözünde.
Ayrıca şuna da dikkat ettim çoğu aile küçüklerin de çocuksu bir yapı var.
Bence onlarda kendilerini hep o şekilde görüyor görünmek istiyor.
Güne düşen yazınızı içtenlikle kutlarım.
Saygılarımla
Hatice Olkuner
Hatice Olkuner
Huzurla kalın, selam ve saygılarımla.
Çok güzel beğeniyle okudum şiir gibi bir yazı çalışması kutluyorum saygılar sunuyorum
Hatice Olkuner
Oldukça etkileyici bir yazıydı. Çocuklar anne ve babalarının gözlerinde her zaman çocuk olarak kalmakta, asla büyümemektedirler.
Tebrik ediyorum.
Kaleminize sağlık.
Nice yazılara.
Esen kalın.
Saygılarımla.
Hatice Olkuner
Hatice Olkuner
Hatice Olkuner
Huzurla kalın, selam ve saygılarımla.
Anne öldüğü zaman sofra dağılır,
Baba öldüğü zaman duvarlar boyanır.
Baba öldüğü zaman insan büyür ve hatta şairin demesine göre kör olmak da vaki. Ben kör olmaktan çok, bir insanın babası ölünce büyüdüğünü ve sincap gibi olduğunu düşünüyorum. Babanın ölümü ciddi bir olaydır.
Tebrik ederim.
Hatice Olkuner
Huzurla kalın, selam ve saygılarımla.
Ebediyete intikal eden tüm sevdiklerimizin mekanı cennet olsun.
Gün içerisinde duygulanarak beğeni ile okumuştum ve yeniden okumak adına mutluyum şairem.
Sevgimlesiniz
Hatice Olkuner
Babam öldüğü gün hayatın ilk ve son acısını yaşamış gibiydim baba diyeceğim kimsem yoktu ve artık büyümeliydim ..
Büyüdük işte
Yüreğinize sağlık hakkın rahmetine kavuşmuş bütün babalara Rabbim rahmet eylesin mekanları cennet olsun inşallah
Günün yazısı aileden biri gibiydi
Kutlarım sizi kaleminiz daim olsun Hatice hanım sevgiyle selamlıyorum
Tebrikler
Hatice Olkuner
Huzurla kalın.
Değerli üstadım kutluyorum efendim
günün yazısı seçilen bu güzel ifadeleri...
Ve umuyorum usta kaleminizden güzel yazılar okuyacağız artık.
Selamlar saygılar sunuyorum
Hatice Olkuner
Bu anlamlı paylaşımınızı atlamış olmaktan üzülmüştüm ama günü son derece hak ederek seçildiği için mutluluk duydum.
Cenab-ı Hak'tan hayatını kaybeden anne ve babalarımıza rahmet, hayatta olanlara hayırlı ömürler diliyorum.
Bu anlamlı yazınız için gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
Hatice Olkuner
Huzurla, sağlıcakla kalın.
Selam ve saygılarımla.
Çok güzel bir hikaye efendim özellikle baba ' ben ölürsem büyürsün' dediğinde, gözlerim yaşlı olarak tamamlayabildim bu çok anlamlı yazıyı. bir de büyümek istememenizin sebebi baba sevgisi olunca....
Değerli üstadım, hece ve serbest şiirleriniz kadar muhteşem yazılarınız da var demek ki.
Devamının gelmesini diliyorum, selamlar saygılar sunuyorum
Hatice Olkuner
Huzurla kalın, selam ve saygılarımla.
Hatice Olkuner
Hatice Olkuner
Huzurla, sağlıcakla kalın.
Anılar tatlıdır bazen acılar yaşansana. Dünya bir rğlenceden ibarettir insana. Kız çocukları babanın gözünde bir inci gibidirler. Kız çocuklarının gözünde aşık olunan adamdır baba vede bir kahramandır… Evet çocuklar hiç büyümezler babanın ve annenin gözünde . Değerli yazarımız yazının ana teması olarak baba ve kız arasındaki sevgiyi ve çok güçlü olan bağı anlatmış. Ne diyelim, yazarımızın “keşke hiç büyümeseydim” dediğine göre babanın rahmetli olduğunu anlıyorum ve Allah’tan rahmet diliyorum mekanı cennet olsun. Sevgili yazarımız/şairemiz Hatice Hanıma mutlu, sağlıklı, sıhhatli ve huzurlu bir yaşam diliyorum. Selam, sevgi ve saygılarımla hoşça kalın.
Hatice Olkuner
Huzurla, sağlıcakla kalın,güzel bir gün geçirmeniz dileğimle.
Selam ve saygılar sunar, esenlikler dilerim.
Sözün bittiği yer..Rabb'imden ebediyete göçen anne-babalarımıza rahmet kalanlara sağlıklı uzun ömürler diliyorum.Bir çocuk biyolojik olarak büyüse de ruhsal olarak büyümez yalnızca olgunlaşır.Ebeveynler çocuklarının ne büyüdüğünü de kendilerinin yaşlandığını kabul ederler.Çocukları için aşırı korumacı tutumları bir çok hikayelerin yaşanmasına yol açıyor.Çocuklar da hep kendini ispat etme çabasına hata yaptıkça anne-babalar da korumacı tavır ömür uzadıkça uzar gider.Kaleminiz daim olsun.Sağlıcakla..Saygıyla..
neneh. tarafından 29.7.2022 14:44:16 zamanında düzenlenmiştir.
Hatice Olkuner
Yazmış olduğunuz bu güzel yorumunuzla mutlu oldum var olun.
Huzurla kalın, selam ve sevgilerimle.
Boğazıma bir yumru oturdu
Gözlerim doldu
Bir o kadar da kendimi buldum
Etkiledi beni yazınız Hatice hanım .
Tebrikler.