- 203 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Dini Bütün Mümin Olmak
Kim dindar kim değil bunu anlamak zordur. Dinin emir ve rükünlerini gerektiği gibi yerine getiren insanın kulluk etmekteki samimiyeti kalbi mi değil mi bilinemez, dışarıdan görülemez. Bu yollu samimiyet testi yetersiz ve eksik kalır. İnanç farklı bir şeydir. Özellikle inancında sağlam olan kişi bu samimiyetini başkalarına göstermek durumunda değildir. İnancı kendisiyle Allah arasındadır. Hatta inancı güçlü ve ihlaslı olan kişi özellikle bu dışa vurumdan kaçınır. İbadette gizlidir kabahatte misali gerçek mümin için hayır da gizli şer de gizli olmalıdır.
………………………..
Dini bütün insan olmaktan maksat dini kendisi ve inandığı tanrısı arasında bir bağ, bir konuşma yani rabıtaya geçme aracı, durulma yani kötülüklerden uzaklaşma, iyiliklere düçar olma, nefse gem vurma ve ıslah etme, dünyevi arzulara set çekme, heva ve hevese kapılmama, kötü duygulardan arınma saf ve temiz mümin olma anlamındadır.
……………………….
Dini bütün insan olmak ne dünya ne ahiret için çıkar amacı gütmeksizin yaşamaktır. İnancında tereddüt duymamaktır. Kendisini yoktan var eden tüm nimetleri önüne seren iradeye mutlak bağlanmaktır. Hem düşünsel hem bedensel olarak olunması gereken yerde durmaktır. Zihnen ve bedenen terennüm içerisinde içerisinde olmaktır. Olduğu yere sağlam basmaktır. Bir esinti ile savrulmamaktır. Çıkar yollu hareket etmemektir. Menfaata odaklanmamaktır. İnsanların hayrına davranmaktır. Doğayı korumaktır.
……………………….
Dini bütün insan saf ve samimi, her bakımdan emin olunan, kendi dünyasında yaşayan, ne aldatan ne aldanan, içinden geldiği toplumu ve dünyayı iyi tanıyan, bugün başka yarın başka olmayan, iki yüzlülükten uzak duran, riyakarlığa geçit vermeyen, kendisi için istediğini tüm insanlık için isteyen kişidir.
Kemal SEYFİ
28.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.