- 362 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kabullenmek
Değerli Dostlar; “kabullenmek ya da içinde bulunduğumuz durumu kabul etmek” insanlar için çok önemli bir husus olduğundan bu hafta sizlerle bu konuyu paylaşmaya çalışacağım.
"Şunu hemen belirtmekte fayda var. Kabullenmeyi pes etmek ile karıştırmamalıyız."
Bu konuya geçenlerde şahit olduğum bir olay vesile oldu.
Baba ile evlat bir iş yapmaya çalışıyor, baba işi biliyor fakat yorulduğu için gücü yetmiyor. Fakat bu durumu kabullenmiyor/kabullenemiyor. (Yaşı 65-70 civarı kendini hala 35-40 yaşlarında düşünüyor. Oğlu ile bir iş yapıyorlar babanın tecrübesi var fakat hemen yoruluyor. Yalnız zihin hala kendini 35-40 yaşlarında düşündüğü için yorulduğuna kızıyor. Evlat da tecrübe sahibi olmadığı için gücü var fakat beceri yok.)
Belki de hekimlerimiz hastalarımıza reçete yazmadan kabullenmeyi önerecekler.
Kişi gençlik yıllarına kadar hiçbir azası eksik olmadan yaşarken; talihsiz bir kaza geçiriyor ve diyelim ki bir kolunu kaybediyor. Artık hayatının kalan kısmını tek kolla yaşamayı kabullenmek, zihnini buna hazırlamak çok güç bir durumdur. Fakat bir çok insan bu kabullenmeyi yapamıyor ya da çok geç kabullenebiliyor. (Bu durumlarda gerekirse psikolojik danışmanlık desteği alınmalıdır.)
1-Kabullenmek, alçakgönüllü olmamızı sağlar.
2-Kabullenmek, nasıl biri olmamız istendiğinden ziyade, gerçek kendimizle barışık olmamızı sağlar.
3-Kabullenmek, problemleri daha kolay çözmemize yol açar.
4-Kabullenmek, akıl ve vücut sağlığımız için de önemlidir.
5-Kabullenmek, daha sağlıklı ikili ilişkiler kurulmasına yardımcı olur.
6-Kabullenmek, zor bir durumla karşılaştığımızda sahip olduğumuz dört seçenekten biridir.
7-Duygularımızı kabullenmek, kendimizle daha barışık olmamızı sağlar.
8-Kabullenmek, bazı davranışların yeniden ortaya çıkması ihtimalini düşürecektir.
9-Kabullenmek, affetmenin bir çeşididir.
10-Kabullenmek, analiz yeteneğinize pozitif katkıda bulunur.
11-Kabullenmek, iç huzuru sağlar.
Bazı durumlarda “Ne olduysa oldu” dediğimizde rahatlıyoruz. Bu tarz durumları yargılamaktan vazgeçip, iyi tarafından bakmaya çalışıyoruz ki bu yaklaşım iç huzurumuza büyük katkı sağlıyor.
12-Kabullenmek, bizi psikolojik olarak güçlendirir.
13-Kabullenmek, olaylara bakış açımızı değiştirir.
14-Kabullenmek, şükran duygusunu besler.
Hayatta öyle tecrübeler yaşarız ki, kabullenmekle birlikte kendimize şunu söyleriz; “Bu deneyim benim için çok iyi oldu. Ondan neler yapabileceğimi öğreneceğim. Çözümün bir parçası olacağım.” Bir yerde bu tecrübeyi yaşadığımız için teşekkür ederiz.
Bu duruma ilham kaynağı insanlar, toplum ve olaylar olan; şair ve yazarlar için çok önemlidir. Zaman zaman bu şahit olduğumuz ya da bizzat yaşadığımız olaylara önce kızar veya üzülür sonra da teşekkür ederiz. Çünkü ilham kaynağı olmuştur. Bir şiir veya yazının ortaya çıkmasını sağlamıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.