Birey kişi
Kişi ?
Dünde bahsettiğim gibi çoğu kişi özgür olduğunu düşünsede aslında kendi düşüncelerinde kendi fikride özgür değildir ve bunu hiç bir zaman farkında olmaz ve olamaz nasılmı başkalarının yaptıklarını taklit ederek hayal kurar başkalarının yaşadığı gibi yaşamaya çalışır günümüzde teknolojinin nimetleri dediğimiz şeyler insanları kendi düşüncelerinden uzaklaştıran subliman mesajlara boğulmuş toplum kabul gördüğü dökümanlarla köleliğe doğru sürükleyen şeylerdir.
Geçmişte dahi dediğimiz üretken olan birçok kişi adını tarihe yazdıran buluş ve eserlerini çok genç yaşta yapmışlardır ve çoğuda genç yaşta hayata veda etmiştir.
Bir çok birey birey olduğunun farkında olmadan yaşamını sürdürmektedir kendi kişiliğini ve üretkenliğinide ortaya koyamaz ruhunu özgür bırakmaz günümüzde mahalle baskısı denilen millet elalem neder korkusundan dört kişilik bi gurupta bir kişinin farklı söz söylemesi onu o guruptan ayrı kalacağından korkusundan ve çeşitli yaftalara uğrama korkusundan ses çıkarmayıp aslında desteklemediği aslında sevmediği şeyleri yapmaya mecbur kalır kişinin kendini bulması ve bitakım farklılıklarını korkmadan kabullenmesidir çünkü kişi gurubundaki kan bağından oluşan veya komşuluk bağından vs.. Oluşan topluluğun sevdiğini sevmek ve uygulamak zorunda değildir kişinin birey olmaktan vazgeçmesi günümüzde toplum baskısından önce aile baskısıyla başlar diğer yazımdada söylediğim gibi bir çocuğun büyüğü annesi veya babası olman seni onun tanrısı yapmaz günümüzde bir çok aile çocuğun seçtiği değil kendinin seçtiği okulları okur meslekleri edinir onların istediği ilede evlenir böylelikle kişi özgürlüğünü birey olma hakkını daha çocukken kay beder ailelerin bir çoğu çocuğunu asla dinlemez giydiği iç çamaşırına kadar karar verir bilmem kimin çocuğu bilmem ne olmuş benimde çocuğum olmalı havasında çocuğun birey olma hakkını elinden alıp belkide hiç sevmiyeceği sevemiceği bir mesleğe yönlendirir kimi aile ise çocuğun kapasitesinin çok üstünde koşullara sokarak kendi bencil beklentileri ile geri dönüşü olmayan kişilik bozuklarına sebep olur ki dünyada herkes zeki herkes üretken olsaydı şuanda bulunduğumuz durumdan çok ilerde olurduk bunun sebebi aslında çok geriden gelen bir eziklik bir olgunlaşmama olayıdır aslında çok çocuklu bir ailenin bireyi büyüdüğünde büyürken yaşadığı sıkıntıları çocuklarına yaşatmamak için daha az çocuk sahibi olur ve kendi yaşayamadığını kendi ezikliğini hastalığını çocuğuna yaptığı baskı ile gelecek düzenlemesiyle gidermeye tedavi etmeye çalışır.
Her insanın içende şizofreni ve anksiyeti hastalığı yatar bu hastalığın gün yüzüne çıkması sadece şartların yerine oturmasına bakar günümüzde artık doktora gitmeyi kişi kendi kabullensede bunu gizlemeyi seçer çünkü bir piskatriye bir psikoloğa gitmek kendisine vurulacak yaftaların önünü açar ama şunu bilmek çok önemlidir butür rahatsızlıklarda iyileşmenin en önemli evresi kişinin bulunduğu durumu kabullenmesi ve kabullenirkende kendini buna göre düzeltmeye çalışmasıdır ki ne yazıkki toplumumuzda hala bu konuda cahillik çok ileri boyutta olduğu için kişi butür bir rahatsızlıkta deli denmesinden korktuğu için kendi içinde bu rahatsızlığı asla yenemiyeceğini bilmeden boğuşup durur. Toplumumuzda hakketmediği makamlara okadar insan gelirki asıl hakeden insanlarıda kendi koltuğundan korktuğu için sürekli basitleştirip sürekli etrafındaki yalaka ve yaltakçılar ile aşşağılar buda bu tür rahatsızlığı olan insanları toplumdan koparıp ya alkol bağımlılığına yada gençlerde en çok madde bağımlılığına sürükler.
Kişi ilk önce birey olduğunu kabul etmeli dir eğer bulunduğu toplum kendine uymuyorsa onlara benzemek zorunda değildir toplumun onu kabul etmesi değil onun toplumu kabul etmesi önemlidir.
Kısacası kendinizi zorla birine beğendirmek zorla zekanızı kabul ettirmek zorunda değilsiniz karşınızdaki zorbada zeka olsa size saygı duyar ve sizinle gerçekleri konuşur sizin her dediğinizi kabul eden biriyle arkadaş olmayın farklı fikirlerdekilerle olunki tartışa bilesiniz ve asla kendi fikrinizi karşıya diret meyin ozamanda zorba dediğiniz insandan farkınız kalmaz.
Kendinizi başkasının size yaptığı zorbalığa saygısızlığa maruz kalmak istemiyorsanız zorbalar gibi düşünmeyin size yapılanı başkasına yaparak zavallı olmayın kendinizi ilk önce toplumun en ufak birimi olan ailenizle eğiterek işe başlayın.
Çocuklarınızı düşüncelerinde özgür ola bileceğine onunda kapasitesine göre üretken bir birey olduğunu öğreterek hayata hazırlayın böylelikle geleceğe en azında köklü bir ağaç dikerek başlamış olursunuz
Saygılarımla
farukynkl.blogspot.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.