- 671 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
Allah Hepimizin Yardımcısı Olsun
.
Sabah televizyondaki haber programında “İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde kiraların en düşük 8-10 bin lira olduğu, bu yüzden insanların daha küçük yerlere taşınmaya başladığı” haber yapılmıştı.
Çözüm mü? Değil!
Herkesin kendine göre işi var, gücü var; alışılmışlıkları, yaşam tarzı var. İşini değiştirmesi, bırakıp gitmesi, oralarda mevcut işlerine eşdeğer iş bulması kolay mı? İnsanların yaşam standartlarını, bulundukları ortamı değiştirmeleri kolay değil.
Şu anda 8-10 bin liradan başlayan fiyatlarla ev kiralamaya kalksan nasıl ödeyeceksin. 8-10 bin liralık ev dedikleri de 1+1’lik kutu gibi bir ev. 3+1 dairenin kirası 12.500 TL imiş. Bir memur, bir asgari ücretli nasıl tutacak?
Sadece ev kiraları değil artan. Bundan birkaç ay önceki haberde söylediklerine göre yazlıkların sezonluk kirası 150 binden başlayıp 1,5 milyona kadar çıkıyormuş.
İşyeri kiraları da uçtu!
Peki ne oldu bu kiralara..? Nasıl bu hale geldi? Yabancılara ev satışı, yabancılara ev kiralanması tek sebep olamaz!
Bu kadar yüksek fiyatlarla ev kiralayanlar, kiralayabilenler kimler? Karı koca çalışsa bile 12-15 bin lira kiralı bir evin kirasını nasıl ödeyecekler? Ne yiyip ne içecekler? Çocuklarını okula nasıl gönderecekler? Yeme, içme, yakacak, giyim, ulaşım, elektrik, su, haberleşme giderleri vs vs!
Maksadım iktidarı falan eleştirmek değil. Hangi iktidar olursa olsun bir çözüm bulunmalı, taşlar yerine oturmalıdır.
Şartların iyileştirilmesi açısından diyelim ki tüm maaşları ikiye katladınız! Ben kesinlikle eminim ki kiralar -satın almaya kalksanız ev fiyatları- anında 2,5-3’e katlanacak. İşte buna çare bulmak lazım. BİR RAYİÇ BEDEL UYGULANMALI.
Çare elbette ev almak. Ama şimdiki şartlarda ev almak da imkânsız. Bir yıl önce 500 bin lira olan bir ev şu anda 2 milyondan aşağı değil.
Kredi maliyetleri de çok yüksek. Diyelim ki 2 milyona ev almaya kalktınız. İsterseniz hemen Google’a “Kredi hesapla” yazıp görün. 10 yıl vadeli olunca aylık ödeme min. 44.935 TL, toplam ödeme 5.404.000 TL’yi buluyor. 15 yıl ödeme yalnızca bir bankada var. Onun ödemesi aylık 67.375 TL, toplam ödemesi 12.139.645,80 TL. Kim ödeyebilir ki bu rakamları..
Gel de öde!
Allah’tan başımızı sokacak bir evimiz var.
Allah herkesin yardımcısı olsun. Amin
-
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Hayat zaten zordu, daha da zorlaştı ve ben biliyorum ki yarınlar çok ciddi sıkıntılara da gebe.Allah yardım etsin demişsiniz, niye etsin?
Nerde zayıf güçsüz ağzı var dili yok varsa insan adlı nankör onun tepesine çökmüş. Ya işkence ediyor ya kendine köle yapma derdinde.İnsan öyle bir kibrin kucağında sarmalanmış ki vicdan merhamet hak getire.Allah merhamet etmeyene merhamet niye etsin.Bir bakıyoruz çocuklar kurban bir bakıyoruz hayvanlar kurban.Yani izahı mümkün olmayan canavarlıkların baş rolünde hep insan.Neymiş efendim ger şey insan için yaratılmış.Yok ya. İnsan azgınlaşsın, insan nankörlükte sınır tanımasın, insan Allahını şaşırsın kendine tapsın az sıkışınca Allah yardım etsin
bence Allah artık insanı toptan yok etsin buna bir mâni de yok zira ayetle sabit andolsun ki insan azacaktır diyor Ali İmran suresinde
gerçi Trabzon milletvekili Bahar Ayvazoğlu
."hocaefendinin sözleri yanında ayetlerin lafı bile olmaz ama"" dediğine göre insan artık haddi aşmıştır.Allah çok sabırlı vallahi ve billahi çok sabırlı.
Neyse amacım size muhalefet etmek değil insanın artık haddi aşmakta epey coştuğunu ifade etmekti.
Ne diyor şair "uzatma dünya sürgünümü artık"
Sağlıkla kalın.
Günümüzü anlatan güzel ve manidar yazınızı okudum ve ( altta kalanın canı çıksın) demekten başka söz bulamadım. 20 yıldır tek başına iktidara getiren bu halk yememiş gibi birde tek adam icat ettiler. Her millet layık olduğu gibi yönetilir. Halen birinci parti olarak listenin başında duruyor. Bu kadar bağnazlık başka bir millettede varmı acaba? Üstelik islam dinine en büyük darbeyi vuranda malum parti değilmi. 20 yılda neler gördük neler! Selam ve saygılar.