- 192 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Otomobil Edinebilmiş Olmak Artık Ülkemizde Bir Zenginlik Göstergesidir
Otomobil bizde bir nevi edinilebilir olmaktan çıktı. Düne kadar ihtiyaç olarak görülen otomobil bugün için bir zenginlik aracıdır. Toplumun belli bir bölümü için hala edinilebilir ama önemli bir bölümü için sahip olunması oldukça güç bir ihtiyaçtır. Nedenine gelince yüksek vergiler, fahiş fiyat artışları ve gelirdeki gerilemedir.
…………………..
Dünyada neredeyse en zor otomobil alınabilir ülke konumundayız. Biz bu konuda lideriz adeta başı çekmekteyiz, Arjantin ve Kolombiya ise bizi izlemektedir. Ülkemizde yıllık ortalama ücretle ortalama bir otomobil ancak altı buçuk yılda alınabiliyor. Bu Avustralya’da yıllık gelirin yarısı, Amerika’da yarısından biraz fazlası, Danimarka’da ise yüzde atmışı ile mümkün olabiliyor.
…………………
Dünyada bin kişiye düşen otomobil sayısı bakımından atmış dördüncü sıradayız. Henüz dört kişiye bir otomobil bile düşmemektedir. Bu rakam Almanya’da bire bir oranına yakındır. Üç kişiden ikisinin mutlak arabası mevcuttur.
…………………
Bizde hala otomobil pazarının canlı olmasının nedeni ise ülkede hatırı sayılır bir nüfusun alım imkanlarının hayli yüksek olması, parasını enflasyondan korumak isteyen bir kesimin bu yolla kaybını azaltma düşüncesi, elinde otomobili olan kişinin biraz ilaveyle model yükseltme çabası gibi nedenler gösterilebilir.
……………………
Bu şartlarda iyi ki diyorum, oldukça düşük modelli demode de olsa bir arabaya sahibim, en azından çarşı pazar işini görebiliyorum, ihtiyaç olduğunda doktora ve hastaneye gidebiliyorum. Bu bile iyi bir imkan gibi görünüyor. Yenileme imkanı ise kaçtı diye düşünüyorum. Onu bu şartlarda pek mümkün görmüyorum.
Kemal SEYFİ
25.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.