ELİNDEN TUTMAMIZ GEREKEN CEVHERLERİMİZ.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Telaşeyle geçen günlerden biri.Zira bu gün semt pazarı.Mecburi bir turlama.
Pazar arabası kullanamıyorum.Ehliyetim yok.Kalabalıkta pazar arabasını kullanmak için kabiliyetli olmak lazım.Hız, fren ve ustaca manevra kabiliyeti..Yoksa fırlayan tekerler, yırtılan elbiseler ve burkulan ayaklar..Bütün bunlar cesaret işi..Nerede bende o cesaret?..
Ben ki; yürürken çevresinde olup biteni kaçırmak istemeyen, gözünü kocaman açarak gördüklerinden ibret çıkarmaya çalışan bir o kadar da dalgın ilerleyen neneh..Benim neyime pazar arabası.
Bildiğim duaları okuyup çıktım yola.İstikamet semt pazarı.İki sokak ilerledim.Dokuz yaşında bir delikanlı.Evinin hizasında yaya geçidinin hemen gerisinde elinde bir tahta parçası ve bir su dolu bidon..Malum güzel Ülkemin her yanı inşaat artığı kum ve moloz.Deli kanlı zemini düzeltmekle meşgul elindeki tahta parçasıyla ..’’Kolay gelsin ne yapıyoruz bu gün’’ dedim.’’Havuz ’’dedi kısık bir sesle ve mahcup bir gülümsemeyle..Başarılar diledim ve ilerledim pazara doğru..
Pazardan uzun uzadiye bahsetmeyeceğim tabii ki..Alacaklarımı aldım..Mahalle komşum havuz mucidi için de bir pazıl oyun takımı aldım ve dönüşe geçtim.Ellerimdeki ağır olmasa da yol uzun.Eve dönüşün ayrı bir mutluluğu var.
Merak içinde ilerliyorum yokuş aşağı fazla irtifa sarf etmeden..Geldim dokuz yaşındaki ustanın inşaat alanına..Bir de ne göreyim...Küçük diliimin yerinde asılı kalışına hâlâ şaşıyorum.Bir metre çapında, beş köşeli yıldız şeklinde yerden yarım metre yüksekllkte gövdesi olan bir havuz..O kadar pürüzsüz ve temiz ,dahiyane yapılmış ki..Adeta bir mühendislik eseri..
Rabb’im nazarlardan saklasın.Tebrik ettim koca yürekli ustayı.Pazıl oyun setini ödül olarak almasını rica ettim hayranlıkla havuzu seyrederek..
Elinden tutulacak ne çok evlatlarımız var..Bunlara iyi bir gelecek sağlamak devletçe hepimizin görevi.Bu değerler bizim.Sahip çıkalım değerlerimize..Gelecek çocuklarımızın mahir ellerinde şekillenecek..Şekil verirsek şekillenmeden de memnun kalırız..Öyle değil mi?.Ne dersiniz?..
KIRMIZI KURDELEYİ BAŞARILARI DAİM OLMASI DİLEĞİ İLE ’’Z’’ KUŞAĞINA ARMAĞAN EDİYORUM.
SEÇKİ KURULUNA VE PUANLAYAN EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİNE TEŞEKKÜR EDİYORUM.
SAĞLICAKLA/ SAYGIYLA
YORUMLAR
neneh.
Hayatın içinden bir gözlem ve bir dolu yaşanmışlık... Daha ne cevherler var yurdumda. Kutlarım içtenlikle...
neneh.
merhaba sevgili neneh...
arada sırada okumak isteriz gözleme dayalı böyle güzel çalışmalarınızı...
sonuçta bizim de farkındalığımızın artmasına katkı sağlayacaktır.
umarım ailesi de bu küçük ustanın yeteneğinin farkındadır ve bu doğrultuda yönlendirirler.
anlatım dili çok hoştu..
tebriklerimi bırakıyorum sayfanıza
selam ve sevgilerimle
neneh.
neneh.
Kaleminize ve yüce gönlünüze sağlık.
İç ısıtan, gelecek adına umut veren güzel bir yazı.
Ben de pek hazzetmem pazara gitmekten. İnsan kalabalığı, bağırışlar. Hangi tezgahta daha uygun fiyatlı, taze sebze, meyve var diye dikkat kesilmek. Hoşlanmasam da evde de bu iş bana düşüyor. Zor iş vesselam. Allah size de kolaylık versin.
Küçük Usta ile ilgili yazınızı okuyunca, aklıma Kurtuluş Savaşı sonrasında, ülkenin her yanından sayısı 750 olarak tahmin edilen, başarılı öğrenciler, yurt dışında okumaya gönderilir.
Bu gençleri Ulu Önder ATATÜRK, ''Sizleri bir kıvılcım olarak gönderiyorum, alevler olarak geri dönmelisiniz.!'' sözleriyle uğurlar.
Keşke şimdi de sizin de tespit ettiğiniz, bu küçük kıvılcımları yakalayarak, alevlere döndürebilsek.
Güzel ve değerli yazınızı kutlarım.
Saygı ve selamlarımla...
Sağlıcakla kalın.
neneh.
Güzel bir çalışma evet maalesef kör olmaya yüz tutmuş pek çok yeteneğimiz var umarım hepsinin elinden tutulur...ve hayata kazandırılır...
neneh.
VAR OL kardeşim.
Ne güzel bir gözlem. Ne güzel bir yürek. Ana yüreği.
Evet o kadar yetenekli çocuklarımız gençlerimiz var ki! O kadar güzel idealleri var ki! Ama hepsi sonunda hayal kırıklığı yaşıyor ve körelip kalıyorlar yazık. Biz öğrenciyken Avrupa ülkelerinde çocukları yeteneklerine göre eğitip meslek sahibi yaptıklarını duyardık. Biz onu maalesef yapamadık.
Güzel yazınız için tebrik ederim. Seçki kuruluna da böyle güzel bir yazıyı güne aldığı için tebrik ve teşekkürlerimi iletiyorum.
Saygımla.
neneh.
neneh.
Uzun bir süreden sonra içimi ısıtan bu yazı için teşekkür ederim.Keşke bir eğitim sistemi oluşturulsa ve çocuklarımız yeteneklerine göre eğitilip şekillense, ekmek derdi olmadan.
neneh.
Keşfedilmeyi bekleyen nice cevherlerimiz var,bir çoğu yeteneğinin farkında bile değil maalesef, bu yüzden her zaman derimki çevreyi iyi gözlemlemek ve duyarlı olmak lazım,bir dokunuş ya da vereceğimiz manevi destek bir hayatı şekillendirip değiştirebilir, sıcacık harika bir yazıydı bir çocuğu sevindirmek mutlulukların en güzeli , hassas güzel gönlünüze sevgiler sunuyor,ve yürekten tebrik ediyorum kaleminize sağlık.
neneh.
Pırıl pırıl bir kalem erbabı günde yerini almış bile
Nene Hatunun izinde bir hanımefendi hocamız
Evet, yeni neslin z raporunu vermişsiniz
Z kuşağı ancak böyle anlatılırdı, teşvikkâr da hem
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Tebrik ederim gün başarınızı
Selam ve saygılarımla.
neneh.
Evet çok haklısın sevgili yazarım. Ancak ülkemizde ne yazık emek ve insan her zaman harcanmıştır.
Yazınızı daha önce okumuştum. Beğenmiştim. Şimdi de güne gelmesini tebrik ediyorum.
Saygı ve sevgilerimle.
neneh.
Bir güzellikten yol var çok güzelliğe
Her yaşayan hisseder sezer ki bunu
Bu yüzden de "Dünya geniştir size"
Sabreden ulaşır bu güzelliğe
Güzel yorumların banisi neneh....
Çok saygımla.
neneh.
Haklısınız. Bir yerlerde elinden tutulmayı, keşfedilmeyi bekleyenler var. Bir de Allah'ın yürü ya kulum dedikleri... En az onlar kadar kendi yeteneklerinin farkında olmayanlar.
Ne ince bir düşünce pazıl hediyesi. Eminim çok mutlu olmuştur.
Pazarcılık nasıldı bu arada, pazıl domatesten daha ucuzdur kesin :)
Sevgiler neneh.
neneh.
Çoktandır hanım uyarıyor:
" Aç şu aleti de tozunu temizle sesi beynimde ötüyor."
"Gözüm almıyor" diyorum.
Okullar tatil ya torun yanımızda.
Onu doldurmuş. Beraber açtık aleti temizledim, söktüklerimi yerine taktım.
Mutluyum.
Anneannesine döndü:
"Birde dedemin kıymetini bilmezsin. Bak işte ne kadar tutumlu biri"
Elinde alete ait üç vida. Söyledi kaçtı. tutarsam biliyor yanaklarını ısıracağım.
Çoook haklısın.
Şimdiki çocuklar harika.
Güzel bir yazıydı.
Tebrikler, teşekkürler, selamlar
neneh.
Gerçekten, kim bilir ne yetenekler ne dehalar var da farkında bile değiliz.
Anlatımınızı çok sevdim, bir solukta okuttu. Verdiği mesaj ise müthişti!
Sevgilerimle
neneh.
Daima gençlerimizin ve zanaatkarlarimizim önünü açmak gerekiyor... Hayatınızdan ince bir kesit lakin çok güzel bir kesit üstadem... Ehliyeti dert etmeyin bir çok insanda yok...😁Emeğinize yüreğinize kaleminize sağlık... Saygılarımla