Ya Kedinin Bacağını Ayıracaksınız ya da Dananın Kuyruğunu Koparacaksınız
Söz niçin kullanılır bilir misiniz, hiç işitmişliğiniz var mıdır, sözü nereye koyabilirsiniz ne bakımdan söylendiğini tasavvur edebilirsiniz bir düşünün. Bilirsiniz bizde Anadolu erkeği tabiri vardır. Bu erkek tipi biraz haşin, sert ve otoriterdir. Kılıcı keskin ancak dışarıya değil içeriye. Eve aileye eşe. Bu kişi gölgesi ve ağırlığı olan kişi. Dışarıda munis olsa da içeride otoriter. Sert ve katı.
………………………
Maço erkek modelinden farklı bu yalnız. Kaba saba yontulmamış bir tarz da değil. Evde dizgini ele alan her yönlendirmeyi kendi yapan kişi. İşte bu kişi dizginleri kendisi alacak, yuları eşe kaptırmayacak. O nedenle baştan ya kedinin bacağını ayıracak ya da dananın kuyruğunu koparacak.
………………………
Ayırma veya koparma meselesi ilk günden eşe hükmetme evin tek hakimi benim deme meselesidir. Söz benden dinlenir, izin benden alınır hadisesidir. Kendi başınıza buyruk olamaz hareket edemezsiniz mevzusudur.
……………………..
Günümüzde geçerli midir denilirse sanmıyorum Enderattan veya nadirattandır. Kim takar kocayı. Kim erkeğin emrine girer. Kim ona itaat eder. Hem bugün için istenilen bir yol da değildir bu. Eskidendi. Esip gürlemek, içerde aslan kesilip kükremek, dışarıda süt dökmüş kediye dönmek.
…………………….
Günümüzde kadınlarımız da aile yönetimindedir. Kararlar ortak alınmaktadır. Gerekirse ağırlık konulmaktadır. Uymayan işe boyun eğilmemektedir.
…………………...
Benden öneri eşe egemen olacağım diye ne kedinin bacağını ayırın ne de dananın kuyruğunu koparın. Güzel güzel yaşayın. Anlaşarak karşılıklı saygı duyarak bir ömrü tamamlayın. Ne tartışın ne kavga edin, sınırları zorlamayın, nerede duracağınızı bilin, evlatları güzellikle büyütün okutun adam edin. Tatlılıkla geçinin gidin.
Kemal GÜL
22.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.