- 457 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
T E Y Z E M
Sıcak mı sıcak bir yaz gecesi, sıcaktan olacak o pencereden öbür pencereye hareket halindeyim, bir türlü uyuyamıyorum. Mustakil sayılacak evin camından yanan ışıkların bir bir sönmesin izlerken gözüm arka bahçeye bitişik yan binanın girişindeki insan silüetine kaydı. Dikkatli baktığımda yaşlı biraz da yaşından dolayı olacak kaçık olduğu söylenen teyzemin oturur vaziyette iken sandalyeden başının kaydığını gördüm. Bir an dünya değiştirdi sandım uzaktan seslendim. Bir süre sonra hareket etti yön değiştirdi de rahatladım.
Gece karanlığında bile dikkatli bakınca yaşlı teyzemin epeyi yaş almış olduğu görülüyor. Yalnız yaşıyan teyzeme kaçık diyorlar ancak ben bir kaçıklığını görmedim. Rivayet o ki bayram için gelen çocukları kovaladığı söyleniyor.
Gökyüzü yıldızlar ile donanmış, karanlığın içinde ışıl ışıl yanıp sönerken teyzemin yalnız ve kimsesiz olması içimi burktu. İki yıl önceki boncuk adını verdiği kuş ile konuşurken kuş sesi ile birlikte zaman zaman teyzemin konuşma sesi de gelirdi. Sanırım kuşu kaybetti ki artık ne kuşun ne de teyzemin sesi yok.
Bir aralık ufak bir sohbet sırasında oğlunun canına kıydığından bahsetmişlerdi. Hayatının içine gömmüş kendini, bilemiyorum nedendir bana farklı duygular yaşatıyor.
Ben rahat yatağımda uyuyamazken teyzem ne kadar yorgun ki sandalyenin tepesinde uyukluyor. Muhtemelen yatağa gitse onun da uykusu gidecek.
O uyurken uzun bir elim olsa da yavaşça kaldırıp yatağına koysam diyorum içim eziliyor haline üzülüyorum ama bir o kadar da teyzeme yaklaşmaya çekiniyorum.
Öbür pencereden o pencere derken teyzem ile ben sabahladık. Yavaş yavaş hava aydınlandı. Teyzem sandalyesini değiştirmiş bana arkasını dönmüş incecik kolları, incecik parmaklarının arasında sigara tüttürüyor.
Bir koşu mutfaktan önceki gün yaptığım mercimek köftelerini tabağa doldurdum. Acele adımlarla gidip bahçede yakaladım.
Tabağı aldı, gülümsedi, içeri boşaltmaya götürdü. Gözüm bahçesine kaydı. Çiçekler içinde bir iki domates fidesi ekilmiş altı domates dolu. Tam ne güzel olmuş domatesler diyecekken Bir poşete yetiştirdiği domatesleri doldurup bana uzatırken "yalnızım yiyemiyorum" diyerek beni kahve içmeye de davet etti.
YORUMLAR
Kalp kalbe karşıdır derler.
Birde şöyle bir söz vardır:
Önemli olan kemiyet değil keyfiyettir.
Götürdüğün o köfteler dünyalar kadar kıymetlidir.
Senin koca yüreğini biliyoruz zaten.
Sen yüreğinin sesini dinlemiş, sana yakışanı yapmışsın.
Derin anlamlar içeren bir yazıydı.
Tebrik ve Selamlarımla...
Biliyorum biliyorum işte:
Böylesi güzel yürekli insanlar var olduğu sürece dünya dönmeye devam edecek.
Kadim dostum asil yürekli yazarım içimden geçen daha çok insanın okuması bu bağlamda sadece günümün değil günlerin en güzel yazısı iç dökümü.
Hayat canım dostum ve insanlar.
Hiç bir şey sebepsiz değil.
İnsanların çoğu acımasız akıllarına geleni söylüyorlar
Bize sunumu kaderin herkes kaderini yaşıyor
Kimse kimseyi hor göremez.
Yüreğinizin güzelliği yine yansımış yazınıza.
En içten sevgimle Fatma Hanım.
Var olun dostum dost yazarım
Fatma Oral
Kocaman sevgilerimi gönderdim.
Saygılarımla canım dostum.
Fatma Oral
Yaşadığımız tüm olumsuzluklar insanlığımızı yitirmemize sebep olmamalı.
Sevgi ve saygılarımla.