- 388 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
refah devleti tartışması
1
gazeteci faruk aksoy kültür yozlaşmasına dikkat çekiyor bu durumla kalkınmanın zorluğunu hatırlatarak.ersan şan dolardaki değer artışını enflasyona dolayısıyla alım gücüne bağlıyor.peki neden türk lirası değer kaybediyor bunun nedeni ihracattaki artışın yanısıra her şeyin dolarla ölçüldüğü piyasalardaki ithal mal bolluğumu.hülya hökenek seçimi kimin kazanacağına ilişkin öngörüsünü tahmin edilemez buluyor.dolardaki artışı insan davranışlarına bağlıyor oturuma katılan konuklar.ekonomi için karamsar tablolar çiziliyor medyada haklı öngörülerle.asgari ücretin parasal meblağ açısından düşük seviyede olduğu biliniyor.üstelik büyük işyerleri karlılığı yansıtmıyor işçi ücretlerine.mustafa balbay liyakat esasını parti davranışlarında görürken chpnin bu konuda hassas olduğu görüşünde.nedim şenerin fetöcülükle mücadeleyi bir vatan savunması görenlerle aynı tarafta olmayı gerelki görmesi gibi türk aydını irticayı ihanetle açıklama basitliğinden hiç vazgeçmedi cumhuriyet tarihi boyunca.gülay yedekçi para yönetimiyle konuyu açıklıyor hesabın yanlış yapıldığı iddiasını ısrarla sürdürürken.planlı bir kalkınma için devletin bilimsel verilerin kullanımında görmesi neticeye bağlılığı.nasuhi güngör bağımsız düşünceden yana kullanıyor görüşlerini.bir aydın sorumluluğuna inanmak gerekiyor eleştiri hakkı için.onur erim enflasyonu uluslararası ticarete bağlıyor dövize bağımlılık aanlamı taşıdığından.
2
ayşenur arslan halktvde medya mahallesi programını sunuyor her sabah farklı konuklarıyla.bugünkü programda lozanın ne anlam ifade etiğini tartışıyordu bir zafer olduğu kanısını güçlendiren argümanların türk tarihindeki yerini unutturmak isteyenlere karşı.hikmet genç ve murat çiçek günün manşeti programını sunuyor.bir kutlama vardı bugünkü programda ayasofyanın ibadete açılış yıldönümü nedeniyle.dış basında yer alan türkiye haberleri fazlasıyla yer almış medyada.türkiyenin silah sanayii batılı ülkeleri korkutmuştu bu iki yorumcuya göre.çünkü terör örgütlerinden medet ummak sorunları karmaşık hale getirmekle kalmıyor terörü meşru görmek gibi bir siyaset izleniyordu kuzey ırakta.işte muhalifliğin fetöcülük olduğu yalanlarıyla iktidar olma şansını fazlasıyla kullanıyordu islamcılar.fetönün açtığı okullar hain yetiştiriyordu iktidara göre.6lı masada ne konuşuluyordu meseleside ayrı bir konu.hdpnin kilit parti olarak bir uzantısı olduğu pkkya hizmette chpnin cumhuriyetçi kimliğine zarar verdiği konuşuldu medyada.chp iktidara gelmek adına selahattin demirtaşla anlaşma zemini arıyor.sosyal medya bunun bir ihanet olduğunu kabul etsede vatanseverlik gibi kaygıların uzağında millet ittifakı.
3
kılıçdaroğlu vaatlerini sürdürdüğüne göre elinde sihirli bir değnek var her şeyin bir anda düzelmesini sağlayacak.ekonomi yönetimi böyle bir imkanı sağlarmı ona tartışılır.erbakan iktidara geldiğinde memur maaşlarına büyük bir artış getirmekle enflasyon karşısında alım gücünü artırmıştı popülist politikaların aksine.sonra ak partinin liberal ekonomi adına milli varlıkları kar zarar demeden sattığı görüldü.devletin artık fiatlara müdahil olması beklenemezdi 2022li yıllara gelindiğinde.herkes bu yanlışlığın farkında.ihracatı artırmanın halka yansıması beklenirdi oysa.bu gibi konular az gelişmişliğin alameti görüldüğünden tartışmaya açmak ülkeyi güçsüz göstermek şeklinde anlaşılıyor.liranın değer kaybı bu gerçeği açıklayan bir durum.her şeyi para politikasına bağlamak kılıçdaroğlunun düştüğü bir hatamıdır sorusu.sanayileşmeyi gözardı etmenin yanlış bir hesap olduğu ortada.işte türkiyenin iflası bu gerçekle yüzleşmeye geç kalmış olması nedeniyle.herkes halka inanmanın erdemini alkışlar konu ülkenin selameti olunca.ülkenin kutuplaşması bu gerçeğin farklı şekilde anlaşmasına yolaçıyorsa.
4
oturumu yöneten kübra para göre imamoğlu kılıçdaroğluna dolaylı destek sağlıyor.chp gerçek yüzünü gizliyor iktidara gelmek için.nurettin sözen büyük oy kaybettirmişti chpye.onun için aynı kaderi yaşamak istemiyor chp.erdoğan bu konuda kılıçdaroğlunun ssk genel başkanlığı dönemini koz olarak kullanıyor.chp muhalif olmanın avantajını kullanıyor ekonomik krizde artan yoksulluğu ak partinin yanlış politikalarına bağlamakla.chpnin taban fiatı parasal değere göre verilmeyişini çay ve fındıkta hükümetten daha yüksek olması için piyasa şartlarını gözönünde tutması gerektiğini vurguluyor her fırsatta.deva ve gelecek partisi neden uyuşmazlık yaşıyor.henüz yeni kurulmuş bu partilerin iktidar olma şansı varmı.6lı masanın adayı kılıçdaroğlu yapılan açıklamalara bakınca.meral akşener adaylığı istemiyordu bir sonraki seçimde aday olacağını açıklamış olmakla.parlamenter rejime geçildiğinde yeni sistemde başkanlık adayı olacağını açıklamıştı.ancak iddiasız tavrı bir çok insan için haya kırıklığı demekti aslında.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.