- 223 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNANMALIMIYDIK İNANMAMALIMIYDIK
Yıllardan beri Türkiye Cumhuriyetine karşı kural ve ahlak dışı mücadele yürüten bir terör örgütü lideri. Apo.
Türkiye’nin güneydoğusunda ayrı bir Kürt devleti kurmak için silahlı ayaklanma hareketi örgütleyen Apo namıyla maruf Abdullah Öçalan, silah bırakmak istemektedir.
Artık Apo ile uğraşmaktan usananlar için son derece cazip bir tekliftir. Apo’nun önerisi yine değişik şekillerde yorumlanabilir. Apo’nun istekleri yapılmazsa tekrar silahlı harekete başlayabilirim diyor. PKK lideri Abdullah Öçalan, (Ateşkesi reddedilirse Türkiye’yi Mısır’a çeviririz. Turistleri ,Turistik tesisleri hedef alırız diyor.) Apo bir dağ eşkiyası değil. Amacı Türk topraklarında bir kürt devleti kurmak. İstekleri kabul edildikten sonra, Apo’nun silah bırakması doğaldır.
Apo bu öneriyi ona destek veren çeşitli devletlerin baskısıyla yapmıştır. Yine bu öneriyi askeri alanda Türk Devletine karşı başarılı olamadığı için yapmaktadır. Asıl maksadı yıpranmış olan askeri gücünü toparlamak için zaman kazanmaktır.
Apo Kürtler arasında da yavaş yavaş gücünü kaybetmektedir. Sahip olduğu Marksist ideoloji yüzünden, bunaek olarak da Türk Silahlı Kuvvetlerinin başarı ile tamamladığı operasyonlar ve sınır ötesi harekatta buna eklenince Apo son yılların en büyük darbesini yemiş bulunuyor.
Apo yanlısı insanlar bile barış istiyor, süreli ateşkesin halk arasında tedirginlik yarattığını buna bir son verilmesini istiyorlar. Demokratik bir gelişmeyi hepimiz isteriz. Kardeşçe yaşamayı Türk, Kürt ayrımı yapılmaksızın biz bu vatanın evlatları olarak bu vatanı dış güçlerden, yurdumuzu bölmek isteyen soysuz kişilerden korumalıyız. Bunun sağlanması için de bir an önce silahların bırakılması şarttır. Bu sağlanmadıkça da Türkiye de barışın kurulduğu söylenemez.
Apo’nun silah bırakması anarşide kısa bir sessizlik yaratırken isteklerinin kabul edilmemesi doğrultusun da (35) Mehmetçiği şehit etmiştir. Hükümetimizin PKK’ya af çıkarma yasasını hazırlarken böyle bir şeyin yapılmasını Türk Kamuoyunda büyük tepkilere yol açmıştır. Böyle bir vahşetten sonra PKK’ya hiç bir şekilde af yasası ve taviz verilmemesi gerekir. Şehit edilen Mehmetçiklerimizi bir kez daha saygı ile anıyorum. İnsanlığı barışa sevgiye ve dostluğa çağırıyorum. Aziz Türk Milletine Başsağlığı diliyorum.
(ARŞİVDEN: SARAY’A HİZMET SİYASİ BAĞIMSIZ GAZETE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.