- 241 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İZZETLE YAŞAMAK
İZZETLE YAŞAMAK
Hatemi Tai tarihte cömertliği, misafirperverliği ile meşhur zengin bir adamdır. Bir gün çeşitli ziyafetler yemekler hazırlar.Memlekette kim var kim yok herkesi ziyafete davet eder. Yemeğe gelenlere ayrıca yemekten sonra kıymetli hediyeler verir.Halk yemeğini yemekte iken birkaç arkadaşı ile etrafa gezmeye çıkar. Giderken yolda sırtına çalı geven yüklenmiş beli bükük piri fani bir ihtiyar ile karşılaşır.
Bakar ki yüklendiği o çalılar ihtiyarın eline vucuduna batıyor kanatıyor. İhtiyara acımış.
Kendini tanımayan ihtiyara Hatemi Tai ziyafetler veriyor hediyeler dağıtıyor. Git bu çalılara gevenlere bedel orada hediyeler alırsın der.
İhtiyar hayır ben bu çalıları gevenleri izzetimle sırtamla çekerim Hatemi Tai’nin minnetini almam der.Daha sonra Hatemi Tai’ ye sen dünyada kendinden daha cömert yiğit kimi buldun dediklerinde işte o yolda sırtında geven çalı taşıyan ihtiyarı buldum der.
Evet İzzetle ölmek, zilletle yaşamaktan iyidir.
İzzetini kenara koyup devlet ricaline yalakalık, rüşvet, İltimas ile başkasının hakkına girip dilencilik ile geçinmekten ise.,
insanın kendi işini yapıp helal kazancı ile geçinmek, sade bir hayata kanaat etmek ondan bin kat iyidir.
Toplum hayatının temeli doğruluk ve adalettir.
Doğruluk ve adaletin olmadığı bir yerde huzur aramak susuz çölde su aramak gibidir.
Adil bir toplum dilek ve temennisi ile..
Selam saygılar...
Kazım KILINÇ/YAZIHAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.