- 370 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ HAYATA BAĞLAR
SEVMEK İNSANI HAYATA BAĞLAR
Öğrenci öğretmene sordu: “Hocam gücümüzü nerden alalım?”
- Yüreğimizden, kalbimizden. Ermişin kalbi, evrenin çarkıdır. Kendimizi sevgiye adayınca, hayat ışıldayan bir bahçeye dönüşür. Bakış açını değiştir, en güzele merhaba de! Temel ilkeleri gözardi etme, yüreğini Bâki olana bağla...
💙💙💙
Başarmak, beklediğimize ulaşmaktır, kalite, kutlu bir sevgiyle oluşmaktır!
💙💙💙
Sevmek insanı hayata bağlar, sevilmek kalbimize ve ruhumuza güç ve kuvvet verir. Derinden yaşanan bir sevgi, gönülleri birbirine bağlar. Ruhumuzu Allah’a bağlar. Yürekten seven ömrünü boşa harcamamış olur. Sevgisiz geçen her gün ziyan olmuştur.
💙💙💙
Ne yapalım hocam?
-Esas olanı, es geçme, her zaman elinden gelenin en iyisini yapmaya çalış. Kabak eken gül biçemez, eğri yol giden, hedefine varamaz.
💙💙💙
Yaşamını bir mumun ışığına dönüştür, doğru olanı terk etme, yanlışı örnek alma. Eğer sevmeyi bilirsen can olursun, can aynası olunca derman kesilirsin.
💙💙💙
-“Depresyon ve endişeden nasıl kurtulalım?”
- Geçmişin yükünden ve geleceğin endişesinden kurtularak. Durmadan gâm yükünü arttırma. Köhne fikirlerde kaybolma. İki günü aynı geçirme, kalbine kirli su içirme!
💙💙💙
Sevgisiz insan, kanatsız kuş gibidir, muhabbetsiz gönül, hazan vurmuş bahçeye benzer.
💙💙💙
Her kim kalbinin zirvesinde nefes alırsa, ruhunu gerçeğe bağlamış demektir. Depresyon yarasaları genelde geçmişin mağaralarından çıkar gelir. Çok sık geçmişin dikenlerine takılıp, pozitif enerjini, negatif akışa çevirme.
💙💙💙
Keder ve endişeler yaşanmayan zamanın ellerinde büyür. Bir gâyen olmadığı zaman, her adım içinde bir boşluk bırakır.
Yaşadığımız anın içinde olmaya bakalım.
💙💙💙
Sarsılmaz bir iman ve sağlam bir irade huzurun temelidir.
💙💙💙
İçinin esenlik veren diriliğinde yol almayan, geçmiş ve geleceğin gölgesinde kalmış demektir. Evet huzuru bulmak için, vaktin çocuğu, anın yolcusu olalım. Geçmişe dalıp kalmak, enerjimizi, geleceğe saplanıp kalmak sinerjimizi alır.
💙💙💙
-Hocam bilgelik nedir?
- Kim olduğumuzu bilmek, cehaletten kurtulmak,
nereden nereye gittiğimizi farketmektir. Sen sen ol, aklını nefsine harcama, ruhunu bitirecek işlere girişme, açgözlülükten sakın, hırsının kulu ve kölesi olma.
💙💙💙
Gurur, asaletin buzlanmasıdır, kibir, izzetin budanmasıdır.
Dünyayı bilmek güzeldir, ama kendimizi ve gayemizi bilmek çok daha büyük bir erdemdir.
💙💙💙
Zeka oyun kurar, akıl oyunu devam ettirir, gönül ve kalp oyuna sevgi katar, ruh oyunu aşka dönüştürür.
💙💙💙
Dikkat eyle, çok şey öğrendik, ama kendimize yol almayı öğrenemedik, dikkat eyle, çok şey bildik, ama gerçekte kim olduğumuzu bilemedik, dikkat eyle, her şeyde uzmanlaştık, ama gönül alma ve gönüllere girmede hep acemi kaldık.
💙💙💙
Küçük bilgelik dünyayı bilmektir, büyük bilgelik özümüze ermektir. Bilgi yaşayana cennettir, cennet sevgiye dönüşen bilgidir.
💙💙💙
Kaybetmek unutmaktır, yaşamak hatırlamaktır. En zor olan şey de nefsimize hakim olmaktır. Bencillik ve ego hakkın ve hakikatin önündeki en zor engel ve aşılması gereken en çetin perdedir.
💙💙💙
-Hocam yaşama nasıl tutunalım?”
- Yaşam bir değişimler meydanıdır. Hakikate ulaşmanın ve sevgiyi candan yaşamanın yolunu bulmalı. Hayatın değişim ve değişim yeri olduğunu anladığımızda, ruhumuzu boş yüklerden kurtarır, kalbimize ve yüreğimize tutunma gücüne erişmiş oluruz. Doğru olmayan adımlar ve yanlış tutunmalar, içimizdeki yaşam güllerinin solması demektir.
💙💙💙
Fani tutunmalar, gücümüzü heder eder, gerçeğe bağlı olmayana bağlanmalar, değişimin ruhunu ve yaşamın gücünü anlamadığımızı gösterir.
💙💙💙
-Cesaretli olmak nedir hocam?
-ölümün hakikatini anladıysan, korkularını yenmeye başlarsın, korkuların zindanından kurtulduysan, hiçbir şeyin esiri olmazsın. Her korku ayaklarımızı kaydıran bir sabun gibidir.
💙💙💙
Sert ve katı tutumlardan kaçınmalı, sevgiyle yaklaşmanın ve muhabbetle beslenmenin en iyi yolunu bulmalı. Öfkeye yoldaş olan, tez kırılır, katı davranan yol alamaz. Sevgisiz her işte gönüller asileşir, sevgi ruhuyla insan güzelleşir. Buna dikkat eyle. İçinde yaşadığın koşullar, elbette seni etkiler. Kafanı ve kalbini değiştirmeden, yaşamını değiştiremezsin.
💙💙💙
Yolun kurallarını hiçe sayan hiç olur, Bir’in ışığını dikkate almayan varlığa erişemez.
Hakikat yoluna çıkmayan, kendisi ile dost olamaz.
💙💙💙
-Kalbimizi nasıl koruyalım hocam ?
-Kalbine uzak olma ki, aklın seni yüzüstü bırakmasın, çok konuşma ki, kalbin aklına sağır olmasın. Bilgi ve hikmetin aydınlığında nefes aldıkça, erken tükenmezsin, imana gücüyle varoldukça, yıkılmazsın!
💙💙💙
Kalbini boş insanlardan ve boş düşüncelerden korudukça, kimsenin esiri olmazsın. Herkese kendin gibi bak, dervişliğin evine yol alırsın.
💙💙💙
Her zaman kendine inan ve güven, kalbin aklını ikna ettikçe, ruhun canevinde gülistanlar yeşerir, zaman akıp gittikçe, yürüdğün yollar verir.
💙💙💙
Aklınla düşün, kalbinle karar ver. İşte o zaman göreceksin her şey daha çok netleşecek, bulanık görmelerden, bulanmalardan, uzak durmaya başlayacaksın. İçinin saf toprağında, yaşam çiçekleri yeşerdikçe, yaşamın ve evrenin gerçeğini farkedecek, bilgiye ve bilgeliğe ulaşmanın en kutlu yol olduğunu göreceksin.
💙💙💙
-Kendimi nasıl geliștireyim hocam?
- Öğrenmeye bilgiye önem ver.
Hırsına mağlup olmadan, yücelmeye çalış, liyakat sahibi olanla, yan yana yürü.
💙💙💙
Her gün kendini geliştir. Değişimin ruhunu iyi kavra. Yüreğini sağlam kıl, bilgine bilgi ekle. İhtiyacın olmayan her şeyi bir kenara bırak! Seni meşgul eden insanlardan uzak dur. Vaktini çalan maddi manevi hırsızlara karşı uyanık ol!
💙💙💙
Sevgide rahat, gönülde huzurlu, bilgelikte derin olmaya bak. Kalbin samimiyeti güven kaynağıdır, dilin hikmeti güzelliğin ışığıdır. Nezaket büyük bir kazanım, erdem en büyük hazinedir.
💙💙💙
Su gibi yumuşak ol ki, her gönülden geçebilesin, daima ölümü hatırla ki yanlış şeylerden vazgeçebilesin.
💙💙💙
Hak ve hakikatle yan yana yürü ki, eğriyi doğruyu, iyiyi kötüyü, güzeli çirkini birbirinden ayırt edebilesin. Unutma cömertlik sevgi baharıdır, paylaşmak, sevgi köprüsüdür, tevazu yücelmekir, irfan aydınlanmaktır.
💙💙💙
Allaha emanet ol!
Eğitimci Yazar
Ramazan ÇETİN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.