Dünyadan uzakta, vuslata ışık...
Ömrün yıkıntılarına ve insan onuruna…
Buluşmalara giden yolda keşke uçmak olsaydı. Beklemek yordu kalbi.
Ben dünyayı ansızın çalan radyo şarkılarına benzetirken aslında dünyada gördüklerimi bir küfeye koyup onları zaman denen rüzgârın sırtına yüklüyormuşum. Hayatı anlamak ne kadar zor. En az hayatta kalmak kadar zor.
Radyoda şarkı, ansızın çaldı. O sırada ben, evin sokağa bakan penceresindeydim. Bir takım işlerle meşgul olmayı dilerdim o sırada. O zaman... Kalbimin kapısında beliren topuk sesleri hüzünlü ve dokunaklı gelmezdi bu kadar.
Dünyadan uzakta bir sürü yer var gidilecek. Tutunmalı umuda, umutla...
...
İnsan ki... Gözleri hep o’nu arıyor. Elleri işaret bırakıyor göğe ve yeryuzüne. O’nu bulmaktan önce kaybediyorum biraz biraz. O bana şah damarından daha yakın. O beni benden iyi biliyor. Onun huzuru, kalbimi en emniyette hissettiğim yer.
Bazen,
Hatrında, bana da yer ver diyor o. Başka kalplerle arama mesafeler koyarak... Başka yollardan caydırarak...
O zaman...
Beni dünyaya bağlayan...
Pencerede ölümlere dahi alışıyorum. Yaşamın içinden hikayelerle geçiyorum. Hayat hep gülmek ya da güldürmek değildi zaten diyorum. Ne biz bir sirk canavarıyız ne de dünya bir sirk.
Doksan dokuz kuşu var göğün. O kuşlardan sadece birkaçına rastladım. Hepsini görmeyi arzuladım. Fakat belki zamanı var ve belki devasını bulmadı gözlerim.
’’’Vuslat’’’
Deva,
Kalbi yananda
Kalbim, dünyadan uzakta
Gözbebekleri ile doldurulmuş yağmur evi,
Dünya rıhtımından kaçıp;
Hatıralar biriktiren zaman saatine bırakıyorum kendimi.
Metanetle geçirdiğim yokluk şarampolü, günün bitimde karşıma çıkıyor yeniden
Beyaz iklimlerin çiçeģi, (Dünya ve içindekileri)
Hayat yolculuğunda kaybediyorum onu
Ona varlıklar bırakıyorum
Onu kalbimde biriktiriyorum
Ağlayarak
...
Bir pencere insana en fazla ne verebilir?
Pencereyi seyredince sabahı iple çektiğimi anlıyorum. Yarın sabah olduğunda aynı perspektiften bakmak ve aynı yarayı konuşmak ümidi ile.
Ve
Dilerim... Allah bize hep cemal sıfatlarıyla muamelede bulunsun.
-Mahvash-
onsekiz temmuz ikibinyirmiiki / umudayolculuk.