- 260 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eli İşte Gözü Oynaşta Olmak
Eli işte gözü oynaşta olmak sizin işle ilgili değil de başka şeyle ilgilendiğinizi belirtmek için ifade edilen bir sözdür. Yani iş yapıyor görünürsünüz ama esasında başka bir meselenin içerindesiniz. Onu düşünüyor onu işliyorsunuzdur. Zihince oradasınız, kafa ve beyince tam ortasındasınız.
………………………..
Her parmağında on marifet misali bir yaklaşım değildir bu. Bu nitelikteki insanlar bir çok meseleyi bir arada yürütebilen ve sonuçlandırabilen kişiler olarak görülür. Oysa burada yaptığı işi hakkıyla yapmamak, tam tutmamak, sonuçlansın sonuçlanmasın umursamamak yönlüdür.
………………………
Söz aslında kişiyi belirleme aracıdır. Bu özelliğini ortaya koyarak niteliğini anlama ona göre değerlendirme kıstasıdır. Nitekim eli işte gözü oynaşta dediğiniz insanı ne tutar ne de yanınıza çekersiniz. Hep bu yönlü olacağını düşünürsünüz.
……………………….
Nitekim bu kişiler bir seferlik değil her seferlik aynı vasıftadır. Bugün bu yönlü yarın başka yönlü olacak diye düşünmemek gerekir. Yani güven kaybına uğrayan insanlardır. Ne diyor meşhurlardan birisi güven yani itibar kaybetmektense paramı kaybederim bu daha iyidir daha evladır sözüdür. Nitekim gerçek olan da budur. İtibar kaybı en önemli meseledir.
Kemal SEYFİ
07.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.