- 242 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Meralarımız Yaylalarımız Otlaklarımız Büyük Zenginliğimizdir
Başka bir gezi planlarken her nedense başka bir zamanda düşündüğüm bir gezi gerçekleştirdim bir günlüğüne bu hafta. Gezilerim genelde havuz denizden ziyade kültür gezisi olur. Biraz yorucu olur ama ciddi tat ve haz verir. Oldukça da hızlı tamamlanır. O nedenle birçok yeri turlama ve görme fırsatı oldu. Hem de minimum maliyetle. Yakıt ve iaşe bedeline. Toplamı bir gecelik konaklama parasına.
...
Seyahat Tokat üzeri önce Aybastı Perşembe Yaylası, sahilden Fatsa ve Ünye, dönüş ise Niksar Çamiçi Yaylası güzergahı şekinde ilerlemiştir. Yorucuydu ama süper bir geziydi. Hep tırmanma iniş ve virajdı. Sisler ve yeşillikler içerisinde geçen bir gündü.
...
İç ve Orta Karadeniz gezisiydi bu. Öncesinde Batı ve Doğu Karadeniz turlarım oldu ama burada doğal güzelliklerle birlikte başka bir zenginliğimizi görme ve keşfetme fırsatı oldu.
...
Bu yaylalar bir üretim merkezi. Yeşillikler içerisinde koyun sürüleri. Uçsuz bucaksız meralarda otlayan kuzularımız koyunlarımız keçilerimiz. Büyükbaşlardan ineğimiz buzağımız. En düşük maliyetle en yüksek getiriyi sağlayan hayvancılığımız.
...
Tesadüfen Perşembe Yaylası’nda festivale rastladık. Ürünleri gördük. Hayvancılık namına ne varsa sergilenmiş. Yoğurdu sütü, yağı peyniri çökeleği, yörenin sebzesi meyvesi. Büyük zenginlik gerçekten. İnsan onur ve gurur duyuyor. Üreten insanımız göğsümüzü kabartıyor. Koyunculuk adına hep Doğu Anadolu denilir özellikle Muş Bingöl, Erzurum, Kars ve Ardahan ama burayı da eklemek gerekir. Buranın bir başka zenginliği de ormanı ve fındığı. Uçsuz bucaksız araziler hep fındık bahçesi. En tepe ve eğimli yerlerde. Gerçekten harika.
Kemal SEYFİ
17.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.