- 323 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ROMANTİZM,AŞK VE RÖLATİVİZM
Öncelikle şunu söylemeliyim;
bu yazı,başlığın ağırlığından olsa gerek uzun olacak gibi duruyor.
Bu biraz uzun sürecek olan yolculukta,uzun yol sevmeyenlere,çabuk sıkılanlara,cıvık aşk sözleri ve standart romantizm bekleyenlere hitap edecek hiçbir şey olmayacak.
Yol yakınken değerli vakitlerini bu yazıyla harcamamalarını şiddetle tavsiye ediyorum.
Rölativizm başta bilgi olmak üzere evrendeki her şeyin öznel ve göreceli olduğunu savunan öğretidir.
Haydi hep beraber bu bağlamda aşkı ve romantizmi konuşup derin sularını az biraz bulandıralım.
Öncelikle aşkın kelime anlamıyla başlayalım.
Aşk:
"Bir kimseye ya da bir şeye karşı duyulan aşırı sevgi ve bağlılık duygusudur"
Ve
"İki ayrı cinsin birbirine karşı duydukları bedensel ve ruhsal güçlü duygu, sevgi ilişkisi"
Her insanın merak edip kolayca ulaşabileceği bu bilgileri yazıyorum.Çünkü; insanların bilinçaltlarına yerleşen ve tasavvur ettikleri aşk çok farklı bir anlam teşkil etmekte.Bu da bizi,dünyanın en değerli şeyi olan zamanı değerlendirme noktasında sorgulamaya itiyor.
Aşkın kelime anlamını öğrendik ama yanlış ve eksik.
Bilinç ve ahlâkın eksikliğidir günümüzdeki bu kes,kopyala ve yapıştır aşk kavramları.
Birbirini olmasını istediği kalıba sokma,hükmetmeye çalışma ve eğer istedikleri olmaz ise sevilmediğini düşünme. Yani şöyle otur, böyle kalk, hadi şuraya gidelim, bana bunu al gibi ona hiç boş alan bırakmamak gibi.
Bir başkalarının deneyimlerine özenmek hastalığı.
O deneyimler bir başkasına ait ve kimsenin deneyimi bir başkasına referans olmaz. Çünkü herkes kendi inanç sistemine,kendi düşünce kalıplarına uygun deneyimler yaşar. Yani birinin başına gelen bir deneyim bir diğerinin başına gelecek diye bir durum asla söz konusu değildir..
Yani hissedilen duygular iyisiyle ve kötüsüyle kişiye özeldir aynı zamanda kişiye göre değişim gösterir.
Gerçek Aşk’ın özgürlük ile eşdeğer olduğunun çok az insan farkındadır maalesef.
O zaman ahlaklı bilinç oluşturmak için özgürce okumak,araştırmak,sorgulamak ve en önemlisi düşünmek için zaman ayırmak gerekiyor.
Kendini bulmak ve tanımakta buna dahil.
Bu durumda anlamak için zaman harcamadığımız aşk,aşk olmuyor.
---Zaman + Değer + Aşk---
Mücadele yalnız verilir ve ulaşılan değer bizi gerçek aşka götürür.
Aşk kamusal değil bireyseldir.
Tek taraflıdır.
İki kişi arasında aşk olmaz!
Yüzlerce örnek içerisinden bir tanesini vermek gerekirse;" İki kişi arasında gelişen aşk değil sevgidir ve sevgi ise yavaş yavaş birbirine karışan kahveyle süt gibidir.Zamanla kaliteli hale gelir.İkisi ayrı ayrı lezzette ama birlikte bambaşka olurlar.
Bu bambaşkalaşma yakalandığında herşey plansız hesapsız ve akışkan olur.
Her bir insanda aşkın biçimi farklıdır an itibariyle yaklaşık sekiz milyar çeşit aşk biçimi vardır da diyebiliriz..
Bu çeşitliliğin doğurduğu bir o kadar da romantizm.
Romantizm öyle iki mumla süslenmiş masa ve birkaç pahalı hediyeye indirgenip itibarsızlaştırılmamalı.
Örneğin ;
Bir bakış,bir dokunuş,bir sarılış,bir söz,bir kelime vs.vs.ve hatta susmak bile romantik bir eylem olabilir.
Parayla satın alınamayacak şeylerde aramalı insanlar romantizmi ve illaki parayla olacaksa eğer; Mesela bir yetimhaneye sevdiğinizin adına yapılan bir yardımın makbuzu dünyanın görüp görebileceği en romantik eylem olabilir.
Bize dayatılan,duyguları tek biçimlendirme ve insanların hislerini yönetme eylemidir.
Bu dayatmalara ve kalıplara karşı yapılmış en büyük devrimin adıdır ROMANTİZM.
İdris BACANLI
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.