- 306 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SANAT HALK İÇİNDİR.
Sanat halk için ise, yapıt ve eserlerini sunan, bu topraklarda doğan her sanatçının bu coğrafyadaki kadim halklara vefa borcu vardır.
Bugün, Türk dizi filmleri ihracatının Hollywood’dan sonra dünyada ikinci sırada olduğu memnunluk vericidir.
Bölgesel/yerel başarı olmadan evrensel boyutta başarı yakalama çabaları hayalden öteye geçemez, zaten sürekli olamaz.
Avrupa ve dünyada şampiyonluklar kazanan milli sporcularımıza verilen maddi ödüller sanatçılarımıza da verilmelidir.
Ezcümle, zanaatkârlarımız dahil olmak üzere tüm sanatçılarımızın, kültür hazinesi yurdumuzun güzelliklerini üstün yetenekleriyle dünyaya sunma/satma düzeyine gelmesi için çaba göstermesi ne kadar gerekliyse, devletimizin de sanatçılarımızın ideolojik ve siyasal görüşlerine bakmaksızın, projeleri objektif bakış açısı ile değerlendirmesi, Türk sanatının ilerlemesine ödül ve teşvikleriyle destek vermesi, motive etmesi de o derece gereklidir.
YORUMLAR
Sayın Kartalı,
Haklı ve yerinde bir sesleniş bu...
Elbette; sanatın tek görevi vardır: özgür ve var olmaktır. Sanatçıların, sanat üretenlerin - hepimiz gibi - zamanlarının çocukları oldukları ve belirli tarihsel koşullar altında yaşadıkları da inkar edilemez. Bazen fırçalarında ve kalemlerinde dolu bir tüfekten daha fazla güce sahiptirler. Bu nedenle sanatçıların o silahı susturulursa, insanlığın sesi susturulmuş olur.
Kaldı ki bütün halkların kültürel ve sosyal yaşantısını ve varlığını hashasiyetle tarihe geçiren, nitekim yine sanatçılardır.
Yani inkarla, baskıyla ve sansürle hiçbir sanatın icrasına mani olunmamalıdır...
Toplumsal gündemi düşündüren ve irite eden önemli bir konuyu duyarlılıkla ele aldığınız için, çok teşekkür ederim.
Saygı ve selamlarımla, efendim.
KAFKAS KARTALI
Konuya dair görüşlerinize tamamen katılıyor, teşekkürlerimi sunuyorum.
Saygı ve esenlik dileklerimle..