- 577 Okunma
- 6 Yorum
- 10 Beğeni
ŞİİRLERİ HÜZÜN GEÇE...
Şiirleri hüzün geçe gecenin temennisinde saklı sırlarım ve sökün eden sihirli yüreğim ve miladım dünde saklı: kerevite çıkan o masal kahramanı olmaya adayım bir o kadar kahramanıyım da yazdığım masalların…
Şiirleri hüzün geçe teyelli yüreğim bilinmezin kördüğümde.
Malulen emekli sözcükler belki de maktulüyüm dünün ve geceyi siper yaptığım sihirli bir yolculuk: yakası açılmamış esprilerden uzak iki yakamın da kapalı olup bir araya gelemediği.
Hıçkıran neşrim.
Hazan yüklü nesrim.
Niyazım da nazım da dinmek bilmiyor ve içimdeki o kırık pencere takatim kalmadı işte ve bir kıstastan öte yazdıklarım hatta kısa özet geçtiğim gün belki de yürek iklimine tezat sözcükler ekip aşkla erdiğim rehavet ve nihayet.
Şehir çapkın şehir sevdalı.
Şiirler hacizli şiirler metriksin tekelinde.
Hüzünler bohçası ve rugan iskarpinlerim.
Gel-geç olmayan bir sevdanın rengi bazen sönen ışığım bazen solan çiçek yarım ve methiyeler dizdiğim evren ve gece; nazenin varlığım ve ıssızlık iken meşrebim takatim sonlansa da yazıyorum aralıksız.
Hükmünü yitiren kimse ve neyse meylettiğim dünüm; mealim hüzün ve tekbir getiren sözcükler tıknefes imgeler.
Yaralı bir iklim yamalı bir beden yasaklı bir eksen yâd edilesi mazi üstü örtülesi gizin tekelinde saklı tutkularım tutulan nutkum ve afalladığım ansızın…
Dibi gördüğüm defalarca ve ben iken kendi canıma kast eden bir de örtüşen duygular: düşünce babında gidip geldiğim o dar ve uzun koridor, mevsimin yağmura hasreti ve yağmur gözlü sevdam nazenin bekam ve tırmandığım o ulvi tepe makasladığım bir kâğıt gibi ya da yanağımda saklı o tek damla yaş ve yas elbet muadilim rüzgârın uçurduğu saçlarıma konan kelebek gibi pervane olduğum bilinmeze pelesenk olmuşken hüzün yüreğime.
Coşkunum söndü.
Cesaretim soldu.
Cibilliyetsiz gölgelere de verdim ağızlarının payını ve payidar olmak adına cihanda bazen pike yapan o devasa martı gibi kanıtlamak belki de varlığımı kanatlandığım kadar s/onsuzluğa…
Cihadı sözcüklerin.
Cinaslı kafiyeler ve ötüşken imgeler ve akışkan hüzün ve emsalsiz güzellikler saklı iken içimde.
Miadı dolan bir ömür addedilen.
Mızrabı olmayan bir mandolin tellerine her dokunduğumda parmakların titreyen…
Ve dünde kalan o devasa duvar piyanom fildişi yalnızlığımı tasdikleyen.
Düş iklimleri.
Duş altında kalem ve ben onu keseledikçe çıplaklığı ayan beyan derken çöküyor dizlerine ve kurşun kadar ağır iken yüküm ona her dokunduğumda yürek ihya oluyor.
Gölgesi yok bedenimin aslında bir bedenim de yok yazarken ve bedeller ödüyorum ben yazdıklarımın uğruna.
Küskünlüğüm kendime.
Kaskatı kesilmiş bedenim ve titreyen ellerim.
Hatmettiğim bir kitap ne ki hamt ettiğimin yanında?
Hatırı sayılı bir cesaret edindiğim ve temelimde saklı o esaret elbet katı kurallar elbet bağdaş kurduğum yasalar ve töreler ve ben her ne kadar aydın şehirli bir kız olsam da benim aslında beni zincirleyen ve dile gelmeyen ne varsa dilemması diğer yarımın.
YORUMLAR
Kırılmayan nerem kaldıysa artık ve hicap yüklüyüm çok da korkuyorum insanları kırmamak adına elbet efkârım taşkınlara sebebiyet veriyor bazen yüreğin dere yatağı kuruyor ve ben yaşlarımı kuruyorum saat başına ve tetikliyorum ruhumu yaşarmak adına ve bunu bir şekilde ifa ediyorum çünkü:
Çünkü ben insanım duyguların ve düşüncelerin şekillendirdiği ve Allah rızası için baş koyduğum bir hayat var mütemadiyen yüreği tetikleyen ve ben ihbar ediyorum beni bana: O zaten benimle ve de kader saat tutarken soluksuz sevip göçüyorum bir coğrafyadan diğerine bazen içimi açıyorum bazen gecesefası gibi kapanıyorum içime…
Ah, öyle bir doğam var ki ve de öyle bir duam var ki ve beni benden iyi bilene teslimiyetim ve tüm yüreğimle hayatın nabzını tutarken ansızın kendi nabzımı alamıyorum ve sadece yakarıyorum yüce Rabbime elbet yandığım kadar da pişiyorum aşkla ve İlahi Sırdaşımla hasbıhal ettiğim her an’ımda ve de dünde kalan her anı’mda aralıksız hamt ediyorum ve gizin izinde bir o kadar huzurun nezdinde iyi bir kul olarak addedilecek ne varsa peşindeyim de sonsuzluğun kıblemde saklı olduğum ve saklı tuttuğum her ne varsa kaybetmemek ve korumak adına…
Yaşamak.
Sevgiyle yaşamak ve sevgiyle yazdıklarım ve severek okuduklarım.
Her derdin ilacı sevgi.
Sevgisiz insanlara inat sevgiyle aşmak dertleri.
Her şeyin bir çözümü var ölüm dışında hatta...
Ölüm bile ertelenebilir yeter ki insan içini bozmasın ve iyi niyetle yaşasın ve yaklaşsın hayata.
Bir yazımın başlığı:
''Sevgimle sevgili dostlarım...''
Sevgi sözde değil özde olmalı ve atılan çamuru bile yıkar sevgi zaten güneş balçıkla sıvanmaz ki.
Tüm karanlığa insanlarda saklı nefrete inat:
YAŞASIN SEVGİ.
Sevilmekten de öte sevmek zaten beni seven biri var bir ömür hep O koruyup kollamadı mı beni...
Sevgiyle dokunuyorum ben sözcüklere ve iman gücümle yaşıyor yazıyorum:
BUNU GÖRMEK ANLAMAK ÇOCUK İŞİ.
Sevgi.
İçten bir sevgi.
Gülüm Çamlısoy
Çözemediğim çok şey var hayata dair ve de insanlara.
Yazıyı çözmek ne ki ben kendimi çözemedim henüz zaten bu yüzden yazıyorum:
Hayatı anlamlı kılmak adına.
Zor bir yazı olduğunu düşünmürum sonuçta öğretmen kimliğinizle sayısız şeyin çözümü de biz öğretmenlerin elinde iken.
Çözemediğim çok şey oldu ve çok öğrencim ama ben öğretmen vasfımla tüm öğrencilerimi bağrıma bastım ve işte BİNGO.
Sevgi oldu mu iman gücü oldu mu her şey çözümlenir bir ölüme çare yok.
Sağ olunuz
Göğün kanatlarına dokunmaksa ayrı bir tutku ve işte ansızın nakşeden yüreğin kanatları ve de yeşeren gözlerim: sevginin ulemasıyım aşkın ulağı ve işte kalemimle yaşadığım bir derviş gibi bir ileri bir geri salındığım.
Hâsıl olan mucizelere yürekten inanmışken bir ömür ve günbegün ispatlarken bunu evren.
Muktedir olan yüce Mevla her şeye herkese her duyguya vakıf ve yüreğin katmanlarında saklı duygular bir o kadar bilinmedik ne varsa ve kürüyorum hayatı mütemadiyen bazen kendime küsüyorum bazen insanlara ama suçu kendimde arayıp yeniden başlıyorum hayatı dokumaya.
ŞİİRLERİ HÜZÜN GEÇE...
Şiirleri hüzün geçe gecenin temennisinde saklı sırlarım ve sökün eden sihirli yüreğim ve miladım dünde saklı: kerevite çıkan o masal kahramanı olmaya adayım bir o kadar kahramanıyım da yazdığım masalların…
Şiirleri hüzün geçe teyelli yüreğim bilinmezin kördüğümde.
Malulen emekli sözcükler belki de maktulüyüm dünün ve geceyi siper yaptığım sihirli bir yolculuk: yakası açılmamış esprilerden uzak iki yakamın da kapalı olup bir araya gelemediği.
Hıçkıran neşrim.
Hazan yüklü nesrim.
Bu anlam dolu paylaşımda dünkü firar ile ilgili yazınız gibi bir başka şiiri çağrıştırdı bu vesileyle bu şiiri de hatırlamış olmaktan mutluluk duydum.
Harika duygularla yazılmış muhteşem güzellikteki yazınızı gönülden kutluyorum tebrikler efendim.
En içten selam ve saygılarımla.
Esenlikler dileğiyle.
GECEYİ ŞİİR GEÇE...🌠
(İlk üç kıtası)
Saymadım da çok oldu, şiirde aşk geçeli
Sevdâ candan bezdirir, geceyi şiir geçe...
İstemem hiç kimseyi, ben yârimi seçeli
Sevdâ şiir yazdırır, geceyi şiir geçe...
’Gülüm’seyen adı var, o şiirin Ece’si
Şiir ve yazı ile geçer gündüz gecesi
Onu takdir ediyor, şairlerin nicesi
Sevdâ kalpten sızdırır, geceyi şiir geçe...
İmgeler denizinde, okyanuslarda yüzer
Mercanlarla birlikte, inci tanesi dizer
Galakside dolaşır, gökte yıldızlar çizer
Sevdâ yıldız dizdirir, geceyi şiir geçe...
Şükrü Atay (Türkmenoğlu)
Derya deniz gibidir, Gülüm’ün salt söylemi
Şiir ve yazılarda, rekor kırar kalemi
Kalbi dili gibidir, mest ederken âlemi
Sevda dili çözdürür, geceye şiir düşer...
---------- Kardelen-1 ----------------
ŞÜKRÜ ATAY tarafından 14.7.2022 11:20:58 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Evet, bu güzel şiirinizi hatırlıyorum ne güzel oldu yeniden hatırlatmanız.
Teşekkür ederim yürek dolusu.
Hayatı yaşanır kılan nice güzellik ve sizler.
Sonsuzlukta saklı her şey her duygu
Sonsuz içten selam ve saygımla değerli hocam
ŞÜKRÜ ATAY
Her şey gönlünüzce olsun ve yolunda gitsin inşallah.
En içten selam ve saygılarımla.
Daha nice bayramlara erişmeyi Cenab-ı Hak'tan niyaz ediyorum.
Gülüm Çamlısoy
Biraz zor zamanlardan geçiyorum bu aralar o yüzden müteşekkirim size sizlere.
Sizlerin varlığı Rabbim sayesinde iyi ki yolum sizlerle kesişti.
Çok çok ayrıdır sizlerin yeri hayatımda.
Çok şey aştım çok şey de var beni bekleyen ve aşmam gereken bu yüzden son zamanlarda çok aktif olamıyorum.
Hakkınızı helal edin.
Hocam:
İNANÇ
SEVGİ
UMUT
Buna bu güzelliklere sizler sayesinde vakıfım elbet Allah izin verdiği için ve sizlerle olan yürek birlikteliğim Rabbimin bana sunumudur bahşettiği.
kısaca:
Şükürrrr günüme
Sonsuz selam saygım duamla değerli hocam
Dile gelmeyen çok şey var bu yüzden kalp gözümle yaşamak ve duyumsamak ve önce Rabbime sonra sizlere sığınmak
Rabbim nasıl yetişir inanan kuluna.
Yazmak benim için nefes almakla eş değer
Haklarınız ödenmez
Gölgesi yok bedenimin aslında bir bedenim de yok yazarken ve bedeller ödüyorum ben yazdıklarımın uğruna.
Küskünlüğüm kendime.
Kaskatı kesilmiş bedenim ve titreyen ellerim.
Hatmettiğim bir kitap ne ki hamt ettiğimin yanında?
Harika bir yazı okudum .
Kaleminiz dert görmesin arkadaşım
Sevgi ve saygılarımla
Gülüm Çamlısoy
Sevginin ihtişamı ve yürek seslerimiz birbirine karışan...
Sonsuz içten selam sevgimle canım arkadaşım