- 264 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Hayat Koşturmacası
Hayat Koşturmacası
Hayat bazen kısa bazen uzun ama çoğu zaman yorucu bir yolculuktur. Ve bu yolculuk son ana kadar soluksuz devam eder. Hayatın en güzel ve en sakin yılları olan çocukluk sonrası kendini hissettirir. Her geçen yıl daha karmaşıklaşan bu koşturmaca, insan yetsin diyene kadar devam eder. Bu ikisi arasındaki sürece, yaşanmışlıklara ve yaşanamayanlara hayat; mücadeleye ise koşturmaca diyoruz.
Öyle ki bizim asli vazifemiz bu koşturmacadan alnımızın akıyla çıkmak olacaktır. Çünkü her zaman her şey yolunda gitmeyecek. Yeri gelecek kazanacağız belki yeri gelecek en ağır yenilgileri alacağız. Yeri gelecek hüzünler saracak dört bir yanımızı, yeri gelecek mutluluk sarhoşu olacağız. Şartlar ve imkanlar ne olursa olsun hayat bir şekilde devam edecek. Ve biz de imkan ve şartlar dahilinde yolumuza devam edeceğiz. Etmek zorundayız. Eğer bu mücadelede ben de varım demek istiyorsanız yolunuza devam edip gemileri limana getirmek zorundasınız. Çünkü herkes sizin limana gelip gelmediğinize bakacaktır, yaşadığınız fırtınaları kimse önemsemez. Bu yüzden hamlelerinizi yerinde yapmanız akıllı bir davranış olacaktır.
Yalnız dur durak bilmeyen hayat mücadelesine devam ederken unutmamanız gereken bazı noktalar vardır. Bunlar ki, sizin için hayati önem taşımaktadır. Her ne olursa olsun onurlu bir hayat sürecek ve bu doğrultuda yaşayacaksınız. Dürüstlük, doğruluk yaşam felsefenizin temelini oluşturacak. Adalet duygusunu asla kaybetmeyeceksiniz ama kendi hakkınızı da yedirmeyeceksiniz. Ve tabi hiçbir zaman insanca yaşamaktan ödün vermeyeceksiniz. Nokta kadar menfaat için kimseye el açıp uşaklık etmeyeceksiniz. Tüm bunları yerine getirebilirseniz/ getirebilirsek hayat koşturmacasını kazandığımızı pekala söyleyebiliriz.
Başta da dediğimiz gibi uzun ve yorucu olan bu koşturmacada aslında en önemli şey: Ne kadar uzun mücadele verdiğiniz değil, nasıl yaşadığınız ve nasıl mücadele ettiğinizdir. Bir şeyleri elde edeyim derken kendinizi kaybetmek olmamalı koşturmacanız. Adilane, insana yakışır ve onurlu bir koşturmaca derdimiz. Gerisi yalan dolan ve yorgunluktan ibaret bir avuntu…
NECATİ DİLEK