- 246 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN OLMAK
Yağmurlu bit günün gecesinde, yağmur taneleri kadar özgürcesine yağmak, kapıları sonuna kadar dayayıp haykırmak istiyorum. Özgürlük sevmek ve sevilmek için.
Geçtiğimiz günlerde gene bir insan suikaste kurban gitti. Bir can, çarpan bir yürek, gülümseyen bir çift göz. Profesör Muammer Aksoy, Çetin Emeç, Yazar Turan Dursun, Milletvekili Bahriye Üçok. Son olarak da çok değerli gazeteci yazar Uğur Mumcu.
Ben insanları öldürebilen bir yürekte, ne insan nede tanrı sevegisi olduğuna inanıyorum.
İnsanı insan yapan esas etken düşüncedir, düşünebilmektir. Her insanın kendine özgü bir düşüncesi vardır. Eğer insanların tümü aynı düşünce yapısına ve seviyesine sahip olsaydı, bu günkü uygarlık noktasına asla erişilemezdi.
Bence bir düşünceyi susturmak sadece şimdiki kuşaklar için değil, gelecek kuşaklar içinde büyük bir kayıptır. Hele hele düşünen insanları öldürmek korkunç bir cinayettir. Ben düşünceleri ve inançları ne olursa olsun bütün insanların birbirlerine saygı göstermelerini istiyorum.
Özgür bir dünyada kardeşçe yaşayabilmeyi umut ediyorum. İnsan olmak ve insanca yaşamak istiyorum.
30 NİSAN 1993 SARAY’A HİZMET SİYASİ BAĞIMSIZ GAZETE’DE YAYIMLANDI.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.