- 470 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR HAYATA DOKUNMAK.(SİGARA)
BİR HAYATA DOKUNMAK(SİGARA)
Yeni taşındığım sitede gerçi bir buçuk yıl oldu taşınalı ama site sakinlerinden çok kimse birbirini tanımıyor,, Site spor aletlerinin olduğu bir site çoğunluk yabancılar olduğu için çok insan birbirini tanımıyorlar.Nisan,mayıs aylarında nasıl olsa site içinde spor aletleri var tembellik etmeyeceğim sabah sporumu yapayım diye kendimi bir sabah spor yaparken buldum.
Bir kaç gün içinde günaydınlar,gülümsemelerle sonra muhabbetlere dönüştü muhabbetlerimiz yürürkende sonrasında,havuz başı muhabbete döndü.Tabiki sohbetlerimiz hayata dair,yaşama dair, aileye dair,pahalılığa dair idi.
Söz döndü dolaştı sigaraya geldi,Senin yüzün niye öyle parlak konşum sen sigara içiyormusun sorusu geldi önce,Benim yüzüm çok bakımsız dediler.Bunlar spor yapıp sonrasında oturup sigara içen insanlardı. Siz sigara yüzünden hiç sevdiklerinizden kaybettiğiniz oldumu, yada yıllarca acılar içinde kıvrandiğını gördünüzmü sigara yüzünden sevdiklerinizin.
Her gün sigara yüzünden azraille yaşamak nedir bilirmisiniz?
En sevdikleriniz akrabalarınız,eşiniz, dostunuz,komşularınız dediklerimiz,kapımdan destursuz girenler paramız varken yanından ayrılmayan soframızın baş köşesinde ,benden önce oturanlar ama para bitince hasta diye bayramda bile hal hatır soramayanlar kapınızı çalmayanlar oldumu. Cebi dolu ruhu boş insanlar karşınıza çıktımı...
Sigara yüzünden bunlar.
Bende sizde sigarayı bırakın sağlıklı yaşayın.Ben önce evlendiğimde bıraktım kızım olunca, sonrasında eşim hadi çay yap sigara ile içelim tekrar başladım istemedende olsa .Sonrasında ben sene doksan üçte tekrar bıraktım,ani bir kararla sigarayı çünkü evde kızım vardı sağlığı önemli idi benim için,hem baba hem ben içiyordum... Tabiki babaya sözümüz geçmedi bende günde iki paket içiyordum bırakmak çok kolay oldu benim için çünkü kararlı idim.
Sayfamda yıllardir halende görüştüğüm komşularım var o zamanlar, calısmıyorumda işten ayrilmışım, ve komşularla kahve içiyoruz her sabah saat onda birimizde toplanıp kahve sigara içiyor,sonra dağılıp işlerimizi yapıyorduk,kahve yanında bir sigarada birlikte içelim diyorduk .Çok önemliymiş gibi ilk önceleri bende içiyordum.O gün ani bir kararla sigarayı tekrar bıraktım,.bir daha asla içmemek kaydıyla.Ben bıraktıktan sonra ikram ettiler hadi bir taneden bir şey olmaz ,oysaki ben onlara diyordum ben size uymam daha siz bana uyun artık sigarayı bırakın diye...
Bırakan oldu bırakmayan oldu.
Artık o günden sonra sigara benim hayatımda en sadık dostum değildi.
Sağlığımi elimden alacak azrailimdi...
Çünkü bu hayatta sevdiğim insanın azraili oldu sigara ...Sigara yüzünden yıllarca açık havada nefes alamaması ve uyuyamaması,en acısıda böbreklerin sigara yüzünden çalışmaması diyalize bağlanması,Yıllarca eziyetini en iyi ben bilirim dedim...En acısıda
Sonunda azraili sigara olmuştu.
Çünkü o sigarayı bırakamamıştı ama sigara onu bırakmıştı.
Sigarayı sevdiklerinden daha çok sevmişti.Kendinden bile çok sevmişti.
Daha çocuk yaşta başlamış sigaraya .
Rabbim hiç kimseyi elden ayaktan düşürüp,
yatırıpta kapılara baktırmasın .
Sağlık çok çok önemli bunu yakın zamanda daha iyi anlamadıkmı dedim.
Bu yeni sitedeki komşularımla konuşmamdı
bunları konuşurken adı(L)Olan bayan yaşça benden büyüktü ..Çok istiyorum ama bırakamıyorum ,bende günde iki paket içiyorum çalışmıyorumda dedi,hastayım ,artik sigara parası verinde diyemiyorum.En öncelik sağlık olmasına rağmen o parayı bulamamaktan yakınıyordu.
Hadi parayı buldun sigara aldın diyelim devam ettin ya sonrası?
, Peki sana bir soru sorayım dedim yarın altı aylık ömrün var,sigarayı bırakırsan altı yıl yaşayacaksın deseler bırakırmıydın,yüzünü buruşturup tabiki bırakırım dedi,Neyse dedim iradene sahipsen bırakırsın ve ekledim.
Sigara insanı yavaş, yavaş öldürüyor.Hatta öldürmüyor acılar içinde süründürüyor.
Ben hayata dair yaşanmışlıklarım ve yazsam on cilt ansiklopedi olur bir hayat yaşadım sigara yüzünden. Ona vereceğin parayı topla çık gez ye hiç olmazsa canına zararı olmaz,hem paranı hem canını yakıyorsun .Sigara seni bırakmadan sen sigarayı bırak dedim.
Bir aydır karşılaşmamıştık bir hafta önce asansöre bindim eve çıkıyorum ,asansörde karşılaştık sevinçle gözleri parlıyordu. Biliyormusun komşum ben sigarayı bir hafta oldu bıraktım dedi.Nasılda pis,pis sigara kokuyormuşum bırakınca anladım.Onun gözlerindeki sevinç ve pırıltıyı anlatamam.
O sevinci ve pırıltıyı çocukların gözlerinde görüyordum ,ve nedeni senin bana konuşurken verdiğin hayata dair yaşanmışlıklardı dedi.
Tebrik ediyorum dedim eğerki bir nebze dokunabilmişsem ruhuna ne mutlu bana.
Çok çok sevindim senin adına dedim gerçekten iradene sahipmişsin ve kendi adıma da çok sevindim bir insanın hayatına dokunmuştum,Ayaküstü İki saniyelik bir konuşma olsada güzeldi sonuçlar.Sonrasında uzun uzun konuştuk ALLAH senden bin kere razı olsun bırakamadığım tutunduğum bir şeydi sigara .
Senin konuşman bir gecede bırakmama neden oldu dedi ...Oysaki daha yeni tanıyorduk birbirimizi yaşına rağmen nasılda yürekten mutlulukla gülüyordu sigarayı bırakmanın huzuru ve paylaşımın güzelliği ile.
Herkes sabah spora çıkarken mahkeme duvarı gibi bir suratla yürürken,spor bittikten sonrada havuz başındaki masalara oturup sigaraya sarılıyorlardı, sanki çok önemli imiş gibi sigara içmek ,oysaki şimdi kendini zehirlemek yerine görünce güne gülümseyerek yürekten Günaydın diyerek başlamak günü güzelleştirmenin en güzel yolu oldu hayat ve yaşanmışlıkları paylaşabilmek.
Dil bilmeyenlerlede bir el sallamak duyguların insanlığın en ortak dili idi .
Bir hayata dokunabilmek harika bir duygu 😘
(Şimdimi çok şükür inşa ettiğim hayatta kimseye muhtaç olmadan,harika duygularım ve huzurum gerçekleştirdiğim hayallerim ve sevdiklerim ile birlikte yaşayıp gidiyorum)
😘Sevgilerimle 😘🙏🙏
Yazan.Gönül Parıltı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.