- 298 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Azmedilirse Engeller Aşılabilir Zor Olan başarılabilir
Mesele övünmek değil, kendimi başarılı bir kişiymişçesine sunmak değildir ancak buradaki bir gelişmeyi de görmezden gelmemektir. İstenirse kimi şeyler kırılıyor, kimi şeylere ulaşılıyor. İlkokulda iyiydim. Ortalamanın üzeriydim ancak süper değildim. İnsan kendisini bilmez mi, iyi misin yoksa zayıf mısın, ortalama birisisi misin bunu anlamaz mı? Anlarlar elbet hemen herkes anlar ancak kimse de ben kötüydüm demez.
……………………..
Orta bir nedense kötüydü. Eski başarımdan eser yoktu. Notlarım döküktü. On üzerinden çoğu iki üçtü. Bir de yok değildi. Sorun biraz kişisel biraz çevreseldi. Çalışmamış asmıştım. Kitabı defteri bir kenara atmıştım. Mesele sadece içsel değil aynı zamanda çevreseldi. Sizin dışınızdaki etkilerdi. Alışmadığınız bir sistem alışık olmadığınız ortamdı. Uyum ve adaptasyondu. İntibaktı.
……………………..
Aştım ama bunları. Azim ve sabırla merhale kat ettim. İkinci sınıfta iyiler arasına katıldım. Bilgi yarışmasında sınıfımı temsil ettim. Neticesinde parayla ödüllendirildim. Okulda tanınır, öğretmenlerimden ilgi görür oldum.
…………………….
Orta sonda sınıfı temsilen münazaraya katıldım(dikkat müsamere değil münazara). İddiamızı ispat etmeye çalıştım. Lise sonda okullar arası bilgi yarışmasına katılan ekibin içerisinde yer aldım. Törenlerde şiirler okudum. Dört yıllık fakülteyi üç buçuk yılda bitirdim.
…………………….
Belki insan hayatında önemli başarılar değildir anlatılanlar. Ancak bir çocuğun, ergenin, genç bir delikanlının veya bir öğrencinin hayatında önemli noktalardır.
Kemal SEYFİ
05.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.