Sahibini Arayan Ancak Ulaşılamayan Altın Kemer
İlk altın kemerli güreşçi unvanına sahip olan sporcumuz Ordulu Mustafa Büktür. Yalnız altın kemer almak başka altın kemere sahip olmak başka bir şeydir. Nitekim Mustafa Bük dört kez şampiyon olmuş her seferinde altın kemer almış ama altın kemerin daimi sahibi olamamıştır. Kırkpınar’da altın kemer uygulaması ilk kez Mustafa Bük’le başlamakta ve sonrasında aralıksız devam etmektedir.
………………………..
Son yirmi beş yılda her yıl şampiyon olan güreşçiye bin beş yüz gram ağırlığında, yirmi iki ayar, dört yüz seksen gram altının yer aldığı kemer verilmekte ancak üç yıl üst üste şampiyonluk kazanarak daimi sahibi olan güreşçi çıkmamaktadır. Ali Gürbüz ve Recep Kara gibi dört kez şampiyonluk yaşamış başpehlivanlar aralıklı şampiyonluk nedeniyle bu onurdan mahrum kalmaktadırlar.
………………………..
En son hem de iki kez altın kemerin daimi sahibi olmayı başarabilen güreşçi Ahmet Taşçı’dır. Üçüncü kez bu onuru yaşamasına ramak kalmışken yaşlanması ve eski gücünde olmaması nedeniyle bu başarıya ulaşamamıştır. Toplamda dokuz kez şampiyonluk kürsüsüne ulaşmıştır.
……………………….
Öncesinde ise yirmi yedi kez şampiyonluk yaşamasına rağmen Kel Aliço, on altı kez şampiyon olan Adalı Halil, sekiz kez şampiyonluk elde eden Tekirdağlı Hüseyin ve çok sayıda başarı sağlayan Bandırmalı Kara Ali Acar, Samsunlu İbrahim Karabacak bu uygulama olmadığı için altın kemerden mahrum kalan güreşçilerdir.
………………………..
İki kez kemere sahip olan Ahmet Taşçı’nın dışında bu başarıya ulaşan güreşçiler Aydın demir ve Hüseyin Çokal’dır. Cumhuriyet tarihi öncesi ve sonrası sayısız güreşçimiz altı yüz atmış birincisi düzenlenen geleneksel Kırkpınar yağlı güreşlerinde güç sarfetmiş ter dökmüşler takdirle anılmışlardır.
Kemal GÜL
08.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.