- 376 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan ve Uyarıcı
Bu şaşılacak bir şeydir yaratsın da Allah insanı bir uyarıcı göndermesin!
Ölü toprak kaç bin bahardır dirilir göz önünde her şey bilinir.
Kiminin işine gelmez uyarıcı yeniden dirilmek hani olmaz a!
Gerçek çıkarsa ya şu hesap kitap?
Lakin hiçbir uyarıcı vaz geçmedi uyarıdan var olacaksınız dedi yeniden gireceksiniz yer ayrıldı her birinize ya cennetten ya cehennemden.
İnsan ölünce eksilmez çoğalır! Öyle ki kitap kitab kabarmıştır ölü.
Ne kadar çoğaldığına bakar mahkemede bakar da şaşar her işin amel olduğuna.
Donatıldı insan çoğalmak üzere donatıldı ruh ile o kadar genişledi ki ruh yer sığdı göğe gök sığdı yüreğe.
Gönül saltanatı verildi insana yer gök ona ev yapıldı dünya döşek hava yorgan haz veren bir bahçe dünya bulutlardan su iner haşir olur… Daima yenidir hayat tarlalardan bahçelerden bereket yükselir.
Neden görmüyor haşiri? Yetmiyor baş gözü belli gönül gözünü açmalı yönelmiş Allah sana yönelsene sen Allah’a.
Görmedi gözleri görmedi baktılar fakat kördüler Nuh kavmi Res halkı ve Semûd Âd ve Firavun ile Lût Eyke halkı ve Tübba kavmi görmediler Allah’ı bereketi haşiri dünyada görmediler görmediler cennet cehennem kadar çoğaldığını insanın dünya tarlasında.
Bir de düşünmek var… Her nefesle gitmekteyiz her nefeste gelmekte yaratıyor an’dan an’a hayatı her an’ında hikmet dolu sanatı.
Sen uzaksın o şah damarından yakın işletmesin iki melek defterini tutuyor insan yaşadıkça büyüyor.
Bir de ölüm sarhoşluğu var ölümün tadı. Sarhoş oluruz ve tadarız…
Sonra sûr’a üfürülür vadedilen gün ilan edilir herkes hesaba çağrılır çoğalmış olarak girer hesaba insan kayıtçıları da şahit.
Dünyadayken gafletle karşılanır haşir haydi şimdi şaşır perdesizdir gözün…
Keskindir üstelik yükün. Yargılanır insan cehennem sıcağı basar adamı.
Hak ikaz eder: uyarıcı gelmedi mi niçin uymadın hitabıma?
Mağdur olmaz uyarıcı dinleyip Allah’a yönelen emirlerine riayet eden görmediği halde Rahman’dan korkan lakin Allah’a yönelmiş kalbiyle gelen selâmetle çıkar hesaptan selametle karışır ebedi yaşama.
Uyarıcılar uyarılamaz güç imparatorları mazi çöplüğünde kurtuluş yok hesapsız hayattan.
Diyarlar dolaştı nesiller fetihler fetihlere karıştı kurtuldu mu kimse ölümden.
Yaratıcıyı tesbih etmek içindir zaman ve mekan. Uyarılanlar uyanıktır: Güneşin doğuşundan ve güneşin batışından önce Rabbi hamt ve tesbihtir işleri gecenin oğullarıdır onlar zamana ve mekâna yayılır zikrin hazzı.
Kulak verin uyarıcıya kulak yaklaşan topraktan çıkış günü muhakkak…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.