- 304 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bunlarla Amel Edersek Kurtulabileceğimiz Altı Haslet
Hikmet Damlaları
- Bunlarla Amel Edersek Kurtulabileceğimiz Altı Haslet -
Evliyaullahın Büyüklerinden Şakik-ı Belhi (Rahmetullahi Teala Aleyh) Hazretleri Talebelerinden Hatem-i Esam (Rahmetullahi Teala Aleyh) Hazretlerine; Otuz Senedir Benim Yanıma Gelmektesin Bu Zamanda Ne Öğrendin? Diye Sordu.
—- Hatem-i Esam (Rahmetullahi Teala Aleyh) Hazretleri; Altı Şey Öğrendim Onlar ile Amel Edebilirsem Öyle Ümit Ediyorum ki Dünya Fitnelerinden Kurtulurum.
- Birincisi; Hazreti Allah’ın Kur’anı Keriminde (Hud Suresi-6) Şu Ayetine; Yeryüzünde Kımıldayan Hiçbir Canlı Yoktur ki Rızkı Allah’ın Üzerine Olmasın. Allah Onların Halen Bulunduğu Yeri de Emanet Olarak Konulacağı Yeri de Bilir; Hepsi Apaçık Kitapta Vardır. Baktım, Bende Kendimi Allah’ü Teala’nın Kendisine Rızık Vaad Ettiği Kimselerden Bildim, ve Bildim ki Benim İçin Olan Rızık Bana Ulaşır. Zira Allah’ü Teala Deveye Rızık Verir Bu Denli Büyük iken, Sineği Unutmaz Bu Denli Küçük iken, Bende Allah’a Tevekkül Edip İbadet ile Meşgul Oldum ve İbadeti Taattan Başka Bir Şeye Pek Ehemmiyet Vermedim.
- İkincisi; Hazreti Allah’ın Kur’anı Keriminde (Hucürat Suresi-10) Şu Ayetine; Müminler Ancak Kardeştirler, Öyleyse İki Kardeşinizin Arasını Düzeltin, Allah’a İtaatsizlikten Sakının ki Rahmetine Mazhar Olasınız. Baktım ve Bütün Müminleri Kardeş Bildim. Kardeşe Düşen ise Kardeşine Şefkat ve Merhamet Etmektir.
- Üçüncüsü; Her İnsanın Bir Dostu Olduğunu Gördüm, Dostun Dostuna Sevgi ve Muhabbetini Göstermesi Gerekir, Bende Allah’ü Teala’ya İtaat Etmeyi Kendime Dost Bildim, Onun Dışındaki Bütün Dostlar Beni Terk Ederler, Ancak Allah’a İbadet Etmek Benim Dostum Olarak Kalır, Zira O Kabirde, Mahşerde ve Sırat Üzerinde Hep Benimledir.
- Dördüncüsü; Herkesin Bir Düşmanı Olduğunu Gördüm, Şeytanı ve Kafirleri Kendime Düşman Gördüm, Düşmana Düşmanlık Etmek ve Ondan Uzak Durmak Gerekir. Şeytanın Düşmanlığını Daha Şiddetli Gördüm. Şöyle ki, O Beni Görür Lakin Ben Onu Göremem, O Benim Kendisiyle Birlikte Cehenneme Girmemi İster.
- Beşincisi; Her İnsanın Bir Evi Olduğunu Gördüm. Evin İmarı Gerek, Bende Kabri (Mezarı) Evim Bildim ve Onun İmarı ile Meşgul Oldum.
- Altıncısı; Her Şeyin Bir Talibi ve Alıcısı Olduğunu Gördüm. Ölüm Meleğini (Azraili) Kendime Talib Bildim. Bilmiyorum Bana Ne Zaman Gelir, Bana Geldiğinde Kendisinden Erteleme (Mühlet-Fazla Süre) Bekleyemem Bende Her an Kendimi Ölüme Hazırladım. (Dua ve İbadetler)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.