- 313 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gelin Ata Binermiş Hem Ağlar Hem Gidermiş
İnsanoğlunun en büyük keşfi aile olmak olsa gerek. Her insan günün birinde yuva kurmak ister. Aile olmak, kurduğunuz yuvada yaşamak, orada çoluk çocuğa kavuşmak en ınemli gayedir insan için. Bu hem erkek hem de kadın için böyledir.
...
Yuvayı dişi kuş yapar denilir ama her nedense kadın erkeğin ayağına gider. Madem dişi kuş yapıyor yuvayı da erkek niçin gelmiyor da kadın gidiyor. Dönem değişti gerçi. Hem kadın hem de erkek ailelerinden bağımsız kurdukları yuvaya birlikte adım atıyorlar. Doğru olan da budur. Burada bir musavilik yani eşitlik ve eşdeğerlilik vardır. Terazide denge vardır.
...
Söze dönecek olursak hem ağlar hem giderim meselesine. Gelenek böyle kurulmuş bir kere. Erkek gelmesini bekleyecek, kadınsa kocaya at sırtında gidecek. Gelin giderken kendisini tutamayacak gözyaşı dökecek, irade gösteremeyecek, iki göz iki çeşme ağlayıp duracak.
...
Denilse ki kal ağlıyorsan gitme, baba evini terketme, in at sırtından dön evine hiç mümkün mü bu? Asla kabul etmez kadın. Sorun değil hem ağlar hem giderim der. Gittiğine de iyi eder. Yuvaya adım atar. Orası artık kadının evidir asli yeridir. Orada kök salacak, orada genişleyip büyüyecek ve aile olacak.
Kemal SEYFİ
02.07.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.