- 218 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HEDEF MADRİD
HEDEF MADRİD
NATO’nun toplantısı Madrid’de başlıyor hadi hayırlısı. Aslında NATO toplantısı ama en çok konuşulacak konu Türkiye’nin üyelik isteyen ülkelerden istekleri. Yani AB’ yi bağlayan konular.
Avrupa birliği ile her zaman bir diloğumuz oluyor ve bu diyaloglar hep temenniler ve vaatlerle geçiyor AB ‘nin hep iki yüzü var Bu yüzlerini diledikleri gibi ve diledikleri yüzlerini kullanıyorlar. AB ye güvenilmez. Bu defe NATO’nu gözetiminde bir toplantı yapılıyor. Yani şu demek AB anlaşma sonrası kıvıramayacak. Zira NATO üyelerinin hepsinin önünde imzalandı mutabakat. Yani bizim İçimizden birilerinin dediği ve kendilerinin büyük elçilerle yaptıkları at pazarlığı gibi bir pazarlık değil. At pazarlığını ancak otel odalarında malum zihniyet yapar. Devletler AT pazarlığı yapmaz.
Yahu siz kimden yanasınız. Bütün dünya medyası Türkiye istediğini elde etti diyecek. Sizde çıkıp AT pazarlığı diyeceksiniz. Bence bu teşkilat içinde bulunan insaflı iş adamları teşkilatı sorgulamalılar artık. Eğer birazcık okuma yazmanız varsa okuyun da hiçolmazsa olan biteni doğru öğrenin. Yapılan mutabakatlar sözde kalmadı dikte edildi ve imza altına alındı.
Her şeyden önce PKK’den sonra YPG ve FETÖ de terör örgütü listesine alındı. Dikkatinizi çekerim Türkiye taahhütte bulunmuyor İsveç ve Finlandiya’ya taahhüt ettiriyor. Tarihte böyle bir başarınız varsa söyleyin bizde bilelim. Bu ülkeler bu terör örgütleriyle ortak mücadele edecekler ve faaliyetlerine izin vermeyecekler, mali destek vermeyecekler. Hepsinden önemlisi elebaşılarını Türkiye’ye teslim edecekler. Uygulanan ambargoları kaldıracaklar. Daha bitmedi henüz işin başındayız. Ortalıkta dolanan bir sürü laf var Avrupa bu ülkeleri NATO’ya kabul ettirince dönü verir diyorlar doğru ama bu defe onu yapamayacaklar.
Evet kıvırmak için bir sürü manevralar yapacaklardır. Ama bu defa öyle olmayacak. Fırsat verilmeyecek. Henüz üye değiller sadece davet edildiler. Süreci Türkiye takip edecek. Her iki ülke de taahhütlerini yerine getirecek, atması gereken adımları atacak. Bu süreç de sanıldığı gibi çok kolay ilerlemeyecek. Bir başka ifade ile İsveç ve Finlandiya daha çok terleyecek. Tıpkı bizim AB sürecinde yaşadıklarımız gibi! Avrupa maç ortasında kural değiştirmeyi sever ama biz öyle yapmayacağız dobra dobra hareket edilecek. Hep kolumuzun altına garip, anlaşılmaz, standart dışı ev ödevleri sıkıştırıldı, önümüze izahı zor olan engeller çıkarıldı.
Bizim Madrid’de yaptığımız öyle değil. İsveç ve Finlandiya’ya verdiğimiz ödevler, net, anlaşılır, makul, sınırları belli ve son derece adil. Biz gerekeni yaptık; artık onlar verilen ve kollarının altına sıkıştırılan ödevlerine çalışacaklar. Hakkımızı kararlı bir şekilde ve ısrarla savunursak, sonuç alabiliyormuşuz işte. Yıllarca terör örgütleri ile el ele, kol kola hareket eden İsveç ve Finlandiya gibi ülkelere, dünya kamuoyunun önünde "Biz yanlış yapmışız en kısa zamanda bu yanlışımızı düzelteceğiz" dedirtebiliyoruz. Kenan Evrenin Yunanistan’ın NATO’ya dönmesi için verdiği taviz gibi bir taviz beklemesin AB.
İsteyince Oluyormuş, Türkiye bastırınca geri adım attırabiliyor, şartlarını kabul ettirebiliyor ve hakkı olanı alabiliyormuş. Madrid’de öyle oldu işte ve biz de buna bizzat şahitlik ettik. Genel sekreter ne diyor. Türkiye’nin tezi haklıdır. PKK ile mücadelede endişeleri var diyor. Bakın dilinde YPG var mı yok. Dikkatli olmak lazım. İsveç ve Finlandiya savunma ürünlerine neden ambargo uyguluyor. Nedeni belli PKK’ nın üzerine çok gidiyorsunuz öyleyse bizde size şu ürünleri vermiyoruz diyor.
Sonuç olarak şu çıkıyor ortaya Sen PKK, YPG ve FETÖ ile mücadele edersen bizde sana silah satmayız. Satmayın beyler. Sizin bildiğiniz Türkiye yok karşınız her ürünü, silahı üretebilecek bir Türkiye var artık. Zira Türkiye, müttefiklerinden mühimmat istemiyor. Sadece terör örgütü PKK’nın üyelerini barındırmamalarını ve ülkelerdeki yasal boşlukları kullanarak faaliyet göstermelerine izin verilmemesini; YPG FETÖ kaçaklarının da terör örgütü PKK muamelesi görmelerini istiyor.
Her şeye rağmen Türkiye Başarılı bir süreç yönetti. Netice itibari ile bir başarı kazandı. Hedef MADRİD başarılı bir şekilde sonuçlandı.
_______________________________________AR______________________________
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.