- 251 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Haziran
Haziran. Nice şairlerin ebediyetle hasbihal eyleyip, varlıklarını sanatlı söyleyişler alemine kattıkları ay.
Haziran, yazın haberlerinin verildiği ay. Fakat, bir de yaza kara haberler veren ay.
Duygu insanıdır demiştik şairler için. En keskin duyguların, en acı zaafların yansımasıdır demiştik. Bilemedik keskin duyguların ebediyete bir neşir, acı zaafların meçhuliyete bir tebeşir olduğunu. Ve o tebeşirle karalanan şiirlerin, bir ölüden farksız olmadığını özünde.
Bugün son Haziran. Bugün, uğurluyoruz güzel sözler ayını. Azığına birkaç kitap doldurup, semerini güllerle vurup uğurluyoruz.
Nazım Hikmet’in geçtiği yollara hitaben, Ahmet Arif’in ve Orhan Kemal’in aynı günde göçmeleriyle uğurluyoruz. Ahmet Haşim’in merdivenlerinden, Muhip Dıranas’ın akşamüstülerini uğurluyoruz. Peyami Safa’nın romanlarıyla uğurluyoruz Haziran’ı ve pekala kendilerini uğurluyoruz, sonsuzluğa gidişlerinde, mecazlı söyleyişlerini katarak geceye.
Ve yeni Haziran’lara yazıyoruz güzel düşüncelerimizi. Atilla İlhan’ın ayrılıklarında buluyoruz sevdayı, Ateşten Gömlek’i hatırlıyoruz Halide Edip’in doğumuna yazarak, Ahmet Hamdi’nin zamanda kayboluşlarını hatırlıyor ve bir zamanlar şairinin kaleminde buluyoruz günlerimizi. Asaf’ın Lavinyası’nı hatırlıyoruz, ölüm çiçeklerini yazanın doğduğu ayda.
Biz, düşler ve düşünceler mezarlıklarının ebediyetle sohbetine şahitlik ediyor ve en güzel çiçeklerimizi armağan ediyoruz başlangıçtan gelenlere, sonsuzluğa gideceklere.
Güzel anılarımızı hatırlıyoruz Haziran’da ve parıldayan güneşin vakarını izliyoruz, gururlu zira, bir güzellikler ayının son gününü aydınlatırken.
Uğurluyoruz Haziran’ı ve yeni Haziranlar bekliyoruz edebiyat alemine yanmak için. Küllerimizi ise saçıyoruz yaylalara, ovalara, bayırlara. Hoş düşüncelere kapı aralıyor ve gidiyoruz, Haziran’ın sonunu andıktan sonra.
Güzel gidişlere ve çok güzel gelişlere, sevgilerimizle, sen hep hoşça kal Haziran.
30.06.2022
Elifnur ÖZTÜRK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.