Dünyada Mekan Ahirette İman Denilir Mekanı Kendimiz Ediniriz ama İmanın Kimde Olduğunu Bilemeyiz
Dünyada mekan denildiğinde doğrudan barınılacak yer yani ev anlaşılır. Mekandan kasıt dört duvardır. Dört başı mamur olmasa da sığınılacak yerdir. Korunulacak, gözden uzak olunacak, yatıp kalkılacak, yenilecek içilecek olan yerdir. Mekan insanlar için bir mağara olabileceği gibi bir ağaç kovuğu, kimi zaman da bir çadır ya da otağ olabilir. Kişinin imkanına göredir mekan, zamana ve döneme göredir, yaşadığınız toplumun ve ülkenin bulunduğu şartlara göredir.
……………………
Mekan edinmek insanın önemli amaçlarından birisidir. Çünkü orası yuvadır. Aile olunacak yuvada, oturulacak kalkılacak, çora çocuğa karışılacak, evlat büyütülecek ve bir ömür geçirilecek. Böyle bir meselede istenen, imkanlar ölçüsünde iyi bir yuvadır. Damı akmayan, çatısı çökmeyen, sıvası dökülmeyen bir mekan olması istenecek.
…………………….
Ev, aile ve özellikle kadınlarımız için çok önemlidir. Kadınların yaşamı daha çok evde geçer. Erkeğe nazaran evde daha fazla zaman harcarlar. Çünkü ev kadından sorulur. Kadınlarımız o nedenle iyi bir mekan isterler, içerisinde yatacağı tutacağı, misafir ağırlayacağı, mutlu olacağı, huzur bulacağı uygun eşya isterler. Haklılar bunu istemekte.
…………………..
Ev edinmek kolay değildir yalnız. Kimisinin kırk evi vardır ama kimisi de bir ev edinmek için kırk yıl çalışmak durumundadır. Kimisi de evsiz barksızdır. Ne kadar uğraşmışsa ev edinememiştir. Onlar da kirada gezinmekte oradan oraya taşınmakta, semt ve muhit değiştirmektedirler.
…………………..
Dileğimiz herkesin mutlu olabileceği, çocuklarını büyüteceği, içerisinde bir ömür süreceği bir evinin olmasıdır.
………………….
İman meselesine gelince o bizim işimiz değildir. İman Allah’la kulu arasında olan şeydir. Kim imanlı kim imansız ne görebilir ne bilebilir ne de tartabiliriz. Kul kendisinden sorumludur. Başkasının imanı ise kendi meselesidir.
Kemal GÜL
29.06.2022