- 732 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Maddenin Halleri-Boyutları
Maddenin Halleri-Boyutları
Önceki yazılarımda “Boyutlar” konusundan çok söz ettiğim için maddenin halleriyle bağlantısını da incelemek istedim.
Sıralama önemli ama sıralamanın baştan sona veya sondan başa olması, anlamı bozmaz. 1, 2, 3 veya 3, 2, 1 şeklinde olabilir.
Maddenin 3 hali, yaygın olarak bilinir. Su üzerinden örneklenir ise katı, sıvı, gaz halleri; buz, su, buhar. Maddenin “Gaz” halinden başladığı ve yoğunlaşarak bildiğimiz şeklini aldığı söylenir. “Dünya, önceleri gaz bulutu idi” şeklinde…
Maddenin plazma yapısı, 4. Hali olarak bilinir. Atomların kalıpsız hali gibi düşünülebilir. Bilindik 3 hali, kalıp gibi. Aslında 4. Hal, ilk 3 halden önce. Plazma halinde, “Atomlar” çoğul olarak düşünülür.
Maddenin 5. Hali ise tekillik hali. “Atom” tek davranış sergiliyor veya atomlar, tekil davranıyor. “Tekillik” konusu!
Maddenin 5 halinden, maddenin boyutlarına bakılabilir. Veya bağlantı kurulabilir. Sıralama önemli ama sondan başa veya baştan sona yapılabilir. Boyutlar genelde baştan sona, haller ise sondan başa sıralanmış. Sıralama bilindiğinde, anlamı bozmaz!
Madde, 5. Halden yani 1. Boyuttan başlar! 4. Hali yani 2. Boyutta tasarı halindedir. 3, 2, 1 ise bildik haller. Yani 3. Boyut. Maddenin 3 hali de 3. Boyutta.
Geometride “0” boyut, boyutsuz( Nokta). 1. , 2. , 3. Boyutlar ise çizgi, düzlem, küp.
Boyutsuz hal, bilinmiyor; bilinmeye çalışılıyor! Maddenin kaynağı veya asıl nedeni konusu. Evrenin kaynağına ve nedenine dair oluşan merak var.
Maddenin hallerinden 5. Hal, 1. Boyut gibi. Tekillikte, şekillenmemiş; tercih aşamasında, tüm potansiyeli kapsıyor. 2. Boyut, plazma gibi; çoğul ve potansiyeli belirlenmiş gibi. Maddenin sonraki hallerini kapsıyor. Atom (madde) benliği oluşmuş. Maddenin 3. Boyutu ise gaz, sıvı, katı şeklinde belirlenmiş. Birbirlerine dönüşebilir.
Son tahlilde; evreni oluşturan kaynak ve neden hakkında “Sır” var. Bu boyutsuz, “0” boyutu ifade eder. Maddenin tekillik hali olan 5. Hali 1. Boyutu ifade eder. Işınlanma konusu da bu halin kontrolü ile ancak mümkün olabilir! Maddenin plazma hali, çoğul olarak düşünülen 2. Boyutu yani düzlem, levha veya tasarıyı ifade eder. 3. Boyut ise gaz, sıvı, gaz hali; Bilinen “Şey” madde hali. Zihinde tasarlamadan bilmek veya etkilemek, üretmek mümkün olmaz!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş