Yaptığım Yanlıştı Yanlışı Yaşamımla Ödeyebilir Hayatta Olmayabilirdim
Anlık karar bu, düşünemiyor irdeleyemiyor ve bir yanlışa sürükleniyorsunuz. Sonu nasıl biter baştan kestiremiyorsunuz. Olabilecekleri öngöremiyorsunuz.
...
Sezon sonbaharın sonu. Kışa girilmek üzere. Vakit yatsı sonrası, insanların sokaktan çekildiği, caddelerin tenhalaştığı ve gece karanlığı zamanı. Araçla ilerliyorum ve yol kenarında iki çocuk görüyorum. El kaldırıyorlar ve durmamı bekliyorlar. Nitekim hiç tereddüt etmeden duruyor ve arabaya alıyorum. Her ikisi de arka koltuğa geçip oturuyorlar. Çocuk dediysem iki ergen. Seslerinden anlıyorum. Aldığımla birlikte pişman olmam bir oluyor. Anlıyorum ki makul tipler değil. Katedeceğim yol fazla değil, ne yapsam nasıl etsem diyorum ve önce kimler, neredenler, hangi muhittenler anlamaya çalışıyorum. Özellikle isim soruyorum. Sorduğum kişiyi iyi tanıdığımı söylüyorum. Oradan bir güven aralığı oluşturmaya çalışıyorum.
...
Bu işin şakası yok. Merhametten maraz doğar diye bir söz var bilirsiniz, bizim iyi niyetle yaklaştığımız bir meselede sorun yaşanabilir başınıza iş alınabilir. Nitekim örnek de çok bu mevzuda. Genç bir piyanist aracına karı kocayı alıyor. Ne de olsa erkeğin yanında bayan var sorun olmaz diye düşünüyor. Kötülük gelmez bunlardan diyor. Ancak sonu düşündüğü gibi bitmiyor. Hatasını canıyla ödüyor. Günlerce elleri kolları ve ayakları bağlanmış olarak aracının bağajında gezdiriliyor. O o vaziyet gün gün ölüme giderken bu iki cani onun arabasıyla keyf çatıyor. Adeta sörf yapıyor. Sonrasında ıssız bir ormana terkediliyor. İyiliksever piyanist kendi aracının bağajında elleri ve ayakları bağlı can vermiş olarak bulunuyor.
...
Gençlerin maddeci ve gaspçı olduğunu anında anlıyorum. Kısacık sürede tedirgin oluyorum. Belayı başımdan nasıl defederim diye düşünüyorm ve bir iki zihin yoklaması yapıyor, en basit metodu uyguluyor, kendilerine fırsat vermeden tatbik ediyor ve bunda da başarılı oluyorum.
...
Çocuklar arkada ya. Bir çırpıda bir hareket gelebilir. Bıçağı boynuma dayayıp sür şuraya diyebilir, ellerindeki bir ipi arkadan boynuma dolayabilirler. Varsa silahları tehditle sonuç alabilirler. Tüm bunlar beklenilebilir. Çünkü bilinçten ve sorumluluktan uzak tipler bunlar.
...
Anladığım anda şehrin en ışıltılı ve kalabalık yerine giriyorum. Hep soru sorarak farklı şey düşünmelerine fırsat vermiyorum. Yanlış bir işe kalkışacaklarını sezersem arabayı cadde ortasında stop eder inerim diye düşünüyorum. Hep bunları zihnimden geçirirken gençler sizi bırakayım yollarımız örtüşmüyor diyor ve ilk fırsatta bunu uyguluyorum. Sağa yanaşıyor duruyor ve inebilirsiniz diyorum ve bir tehlikeyi böylelikle atlatıyorum
...
Düşündükçe hala ürperirim. Ne büyük yanlış yapmışım derim. Sorunsuz atlatmış olmam nedeniyle sevinirim. Bir daha asla böyle bir yanlışa düşmem derim.
Kemal GÜL
25.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.