BAKIŞ AÇISI
Sayfalarca şiiri okuyup bu şiirler kimlere yazılmış sorusu ile ancak özne ile yüklem arasına sıkışıp kalırsınız.Hadi bir iyilik yapıp kendinize geniş düşünün.
Dünya insan nesli olmadan ne denli ıssız soğuk ve sıkıcı olurdu.Yaratıcı bunu bildiği için ilk insan Hz. Adem ve ona eş olarak Havva annemizi yarattı.Hz.Adem ve Havva annemiz kendilerine yasak edilen meyveden yiyip cennetten dünyaya gönderildiklerinde neslin devamı için Allah tarafından izin verilmesi ile insanoğlunun çoğalıp varoluş öyküsünü başlatmış oldu.
Önce cennettesin bir yasak meyveyi yiyip cennetten dünyaya gönderiliyorsun ve sonrasında cenneti kazanmak adına savaş halindesin garip ama gerçek.
Topraktan yaratılmışsın ateşten yaratılmış şeytan topraktan yaratılmış Hz.Ademe secdeyi reddediyor.Üstelik şeytan Allahın kendisine izin vermesi sureti ile seni doğru yolundan çevirmek adına uğraş veriyor yani nefsinle savaş halindesin.
Demek ki dünya yaşanılır olmadığı gibi üstelik çok zorlu bir yer.Akabinde ilk cinayet Habil kardeşi Kabili öldürüyor.Ilk kan döküldüğünden bugüne değin bitip tükenmek bilmeyen hep ben kavgaları belki de bu yüzdendir dünyaya gözünü açan bebeklerin ağlamaları.
Dünya var olduğundan bugüne hiç bir dönem yoktur ki aşkın şanın şöhretin paranın itibarın kavgaların ölümlerin olmadığı.
Aşkları ile dillerden düşmeyen Yunusun Sitareye aşkı, Mimar Sinanın Mihrimah Sultana aşkı, Kanuninin Hürreme , Napolyonun paraya, Hitlerin kendine aşkı...
Yaşamı ölümsüz sanan ölümlülerin dünden bugüne yansıyan görüntüleri nasılsa bugünden yarına da korkarım ki aynı şekilde devam edecek.
İşte benden öncesi ben ve sonrası...
Aslında herkes kadın ve erkek arasındaki aşkın münasebetin bir ürünü ve hepimiz bu ürünlerin ya mağduru ya da mutluluğunu yaşayanlardanız.
Mağduriyetimizi Hz.Adem ve Havva annemize, Habil ile Kabil yoksa şeytana mı bağlayacağız.Yoksa dünyaya gelişimize vesile olan anne ile babamıza mı daha dünyaya gelmeden kaderimizi belirleyen Allaha mı kime ?...
Ziya paşa Defteri Amalimde der ki...
" İnsan çocuktan olur çocukta terbiye ile insan olur."
İşte asıl mesele insan olmakta.Insan olmanın gereklerinin bir kısmını bize aşılayan anne ve babamız bir kısmı toplumun öğretileri gerisi de bizlerin hayata BAKIŞ AÇISI...
İçerisinde her türlü duyguyu barındıran bu şiirlere ruh veren insan olsun öznemiz yaşanmışlıkları da varsın olsun yüklemi.
Her yeni gün bir sonraki günün provasıdır.Ister yerinde say kendini kandırmaya devam et. İstersen insanca yaşamı tercih et.
Her şey senin elinde...
YORUMLAR
Bu güzel yorumda sizin bakış açınız.Kimi yaşama at gözlüğü ile bakar kimi metre ile milim milim ölçer.Kimine ölçüm yetmez mikroskop altında inceler.Kimi de öylece kabullenir her şeyi karadüzen yaşar gider.Hangisinin işi kolaydır desem hiçbirinin çünkü yaşam hiç kimsenin kendisine uyarlayabileceği bir şey değildir.Ölüm ile sonlanan yaşamın gücüne hangi güç karşı koyabilir ki...
Sadece varoluş sebepleri üzerinde kafa yormalı insan sonu ölüm olan yaşamı cazip kılan tek şey budur gerisi boş ve yalan...