Evlilik Çok Unsurlu Çok Bileşenli Bir Şeydir
Gençler özellikle evlenmek istemiyorlar, bu işten ciddi olarak sakınıyorlar, oldukça tırsıyorlar. Çünkü olanı biteni görüyorlar. Çok az iyi örnek, çok fazla kötü örneğe şahit oluyorlar. Başlarına iş almak ağrısız başlarını ağrır yapmaktan kaçınıyorlar.
…………………..
Evlilik çok bileşkeli bir iştir derken, onun ne çetrefilli bir mesele olduğuna ilişkindir. Çetrefillilikten kasıt giriftliktir. Evlilikte eşlerin sadece fizikselliği önemli değildir. Kimse kara kaş kara göz için boy pos için endam güzellik ve yakışıklılık için evlenmez. Bunlar önemli olmakla birlikte evliliğin temel şartı doğrudan esası da değildir.
……………………
Evlilikte eşlerin denkliğine ilişkin davul dengi dengine dövülür misali bir yaklaşım vardır. Yani eşdeğerlilik karşılıklı kabullenilirlik vardır bu sözde. Denklik sadece eşler arasında aranmaz aileleri arasında da geçer şarttır. Bu hem maddi olur hem manevi olur. Biri diğerinden çok güçlüyse bu önemli bir sorun olur. Güçlülük özellikle bayan kaynaklıysa erkek aileye esir olur. Tam aksine erkek güçlü kadın çok zayıfsa kadın erkeğe ve ailesine bir nevi hizmetçi olur.
…………………….
Güçlülük meselesine ekonomik anlamda vurgu yapılmış olup bu aslında paradan ziyade kültürel ve çevresel güçlülüktür. Farklı muhitliliktir. Bizde pek yaygın olmasa da bir nevi Hindistan’daki kast sistemi gibi bir şeydir bu. Siz baldırı çıplaksanız, eşinizde olanlardan uzaksanız ezilmeye mahkumsunuz. Adamı parayla ezmek vardır, ona tepeden bakmak vardır, ben bir üst ligdeyim siz de kim oluyorsunuz demek vardır ve bunun örnekleri çoktur.
…………………….
Bir başka mevzu da kendi hayatımı kendim kazanıyorum meselesidir. Kazanıyorum ayaklarım üzerine duruyorum hadisesidir. Herkesin kazancı kendisinedir düşüncesidir. Oysa erkekliğin özü esası ne kadar narinlik ve zariflik olsa da biraz nobranlıktır kabalıktır. Erkeksem aileden sorumlu kişi benim demektir. Kazanç da harcama da benden sorulur diklenmesidir.
……………………
Diğer bir husus ev; kadının ailesi ve akrabası, eşi dostu arkadaşı için kullanıma açıktır ama her nedense erkeğin ailesine ve çevresine kapalıdır.
…………………..
Hayatı birlikte göğüslüyorsak yemek de yapacaksınız, bulaşık da yıkayacaksınız, çamaşır yıkayıp ütü yapıp, halı kilim temizleyeceksiniz, toz alacaksınız didişmesidir.
…………………..
Örnekler çoğaltılabilir. Başka başka mevzulara değinilebilir. Yürütebilenler ortak noktada uzlaşabilirler. Zorlananlar tez elden mahkemede soluğu alabilirler. Maalesef böyle bir gerçek var. Bu gerçek giderek de ivme kazanmaktadır.
…………………..
Kimse kuzu kuzu bu işlere kalkışmıyor. Önce bir bakıyor, sonra karşıdakini tarıyor, uyar uymaz yönlerini ölçüyor, muhitler arası farka dikkat ediyor, uyuşmazlıkları ve uyuşurlukları not ediyor sonra harekete geçiyor.
…………………….
Bu işin neticesi çok cüzi oranda anlaşırlılık, çok büyük oranda anlaşmazlıktır. Sonrası kaçınılmaz ayrılıktır. Oransa şimdilik yüzde kırklardadır ama giderek tırmanış göstermektedir. Nerede durur bilinmemektedir.
Kemal GÜL
22.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.