Bir Egzozcunun Anlatımlarından Aktarımlar
Sanayide bir egzozcu ile ahbap dost olduk neredeyse. Her gün uğrar her meselede konuşur olduk. İhtiyaç olmadığı, iş görür olduğu halde egzozunu değiştirdiler arabanın. Çekişi bu nedenle düşüyor, bu bir katalizör, orta egzoz meselesidir dediler. Ben değiştirmemede dirensem de bir deneyelim görün istediler. Bu iş deneme yanılma ile olmaz elbet monte edilen tekrardan iade edilmez.
………………….
Yapılan işe yönelik olarak dördüncü kez dükkanlarındayım. Sorun çözülmediği gibi yeni sorun yaşar olmuşuz. Egzoz iş yapmadığı gibi gereksiz gürültü şakırtı yapar olmuş. Her gidildiğinde de işlem yapıyorlar ancak sesi kesemiyorlar. İyi insanlar açıkçası ama sorunu çözemiyorlar. İki kardeşler ve iyi anlaşıyorlar. İşi dördüncü seferde çözebildiler. Şaklayan sesi susturdular. Bu kez de olmazsa yapacağımız başka bir şey yok dediler. Neyse ki mesele hal yoluna girdi. Ancak esas sorunun kaynağına inilemedi.
……………………
Konuşuyor ağabey. Dinliyorum. Biz dükkanı sabah yedide açar gece dokuz onda kapatırız, parayı da bu nedenle kazanırız, bizim açık olduğumuz saatte henüz sanayide kimsecikler olmaz, erkenden arabasının sorunu olan bize gelir, adam ya kalıpçı sıvacıdır, ya yolda aracıyla sorun yaşayanıdır veya işini halledip mesaisine yetişmek isteyenidir. Akşamdan sonrası da önümüz açık, dükkanı kapatma sınırımız yok, iş varsa gece geç vakte kadar çalışırız diyor.
…………………..
Çalışma hususunda esnek oldukları gibi müşteriyi elde tutma noktasında da esnekler. Güleryüzle karşılıyorlar aynı nezaketle yolcu ediyorlar. Varsa bir gerginliğiniz alıyorlar. Mobiletiyle bir genç geldi ben oradayken. Bir gün önce yetmiş beş lira karşılığı kaynak yapılmış egzozuna ama mesele çözümlenmemiş. Yenisini takalım diyorlar ve fiyatının iki bin lira olduğunu söylüyorlar. Param yok bir iki kaynak daha atın diyor. Karşılığında iki yüz lira istiyorlar. Direnince yüz otuza razı oluyorlar.
…………………..
Küçük kardeş müşterinin kaynak işine başlayınca abisi anlatmaya devam ediyor. Honda motosikletin egzozunu sipariş verdik on bir bin beş yüze getirtebildik, pahalı şeyler arabanın üç dört katı fiyatına diyor.
…………………
Hemen arka tarafta kaporta dükkanının olduğunu söylüyor ağabey. Köyde iki katlı evi, bir apartman dairesi, kıymetli yerlerde arsası, sanayide kiraya giden dört beş dükkanı olduğunu söylüyor. Henüz elli üçündeyim ama on bir kez ameliyat geçirdim, çok çok on yıl daha mesleği yapabilirim diyor.
…………………
Çalışmış adamlar. Üretmiş kazanmış. Ciddi emek verip ter dökmüş. Birazcık da varlık edinmişler. Bir birikim sağlamışlar. Emekleri karşılıksız kalmamış. Hep denilir ya okuyacağına sanayide tamirci ol diye. Her tamircinin kazanamadığı bir gerçektir. Ancak anlatıldığı gibi gündüz gece demez, sabah şafak sökmeden kalkar, gece geç saatlere kadar çalışırsanız kazanç ve bu işte ekmek var. Allah kolaylık versin. Emeklerini karşılıksız koymasın.
Kemal GÜL
22.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.