Ergeni Genci Yaşlısı Yoktur Sınav Her Yaşta Sınavdır
Sınav her yaştaki insanın sorunudur, korkulu rüyasıdır. Kalıp geçememek, başarılı olamamak, istediği notu alamamak, beklentiyi karşılayamamak büyük açmazdır. Bu nedenle kaygı hat safhadadır, gerilim ve stres azami boyuttadır. Çocuklarımız gençlerimiz, atideki neslimiz okumakta, iş ve meslek edinmekte sınavları aşmak durumundadır. Bu zorlu süreci sağlıklı şekilde atlatma, yarınlara güvenle bakma durumundadır.
…………………
İşte bu süreci aşma çabası içerisinde olan gençlerimizi sınav ortamında görmek, sınav esnasında neler yaşadıklarını bizzat yerinde tahlil etmek, sınav süresini nasıl yönettiklerine şahit olmak adına hafta sonu iki gün boyunca sınavdaydım. İlk ve ikinci gün olay mahallindeydim okuldaydım.
………………….
Bütünüyle amaçsız değildi elbet sınava girişim. Anlatımlarımla birlikte bir başka gayemi gerçekleştirebilir miyim teknik bir okuldan ve felsefeden sonra bir de iletişim okuyabilir miyim düşüncesiyle bir müracattı bu.
…………………..
Hiç hazırlanmamışız ya bizde hiç telaş ve endişe yok. Öncesinden okulu ve sınıfı gidip görme yok. Sıraya oturup konumunuzu belirleme yok. Buna rağmen sınav gününün yine de üzerinizde bir ağırlığı var. Kaygılı ve stresli gençlerin arasında bulunma, onlar terlerken sizin onları gözlemleme gibi ayrı bir zihin bulanıklığı var.
………………….
Tüm bunlar düşünülürken, okula ve salona ilerlerken, kontrol ve aramadan geçerken, merdivenlerinden çıkarken bir zihin karmaşası yaşamaktasınız.
………………….
Bir kere iyi karşılanıyor iyi uğurlanıyorsunuz. Hemen herkes görevini hakkıyla yapıyor. Sizi endişeye sevk edecek bir muameleyle karşılaşmıyorsunuz. Her şey ayarlı. Sıranız bile belirli. Salona girildiğinde sıranıza oturulduğunda resimli cevap kağıdı önünüzde. Üzerine gerekli kodlamaları yapıyorsunuz. Sınav boyunca uymanız gerekenleri dinliyorsunuz. Kalem silgi açacak ve peçeteden oluşan bir setle karşılaşıyorsunuz.
…………………
İki gün boyunca terledik açıkçası. Yalan yanlış bir şeyler işaretledik. Sorularda oldukça zorlandık. Bilgiye dayalı olanlar uç yerden, yoruma dayalı olanlar girift yerlerdendi. Duymadığınız anlamadığınız, hiç görmediğiniz yerden sorular vardı. İlk kez sözelin de en az sayısal kadar zor olduğuna şahit oldum.
………………..
İyi bir deneyimdi. Sonucuna yönelik beklentim olmasa da farklı bir gündü benim için. İlk gün genel ikinci gün biraz daha özeldi. Geneline bakıldığında oldukça zordu. Eskilerle mukayese edildiğinde sorular ortadan ziyade kenardan köşedendi. İyi bir hazırlık yapılmadan girilecek sınavın sonu hüsrandı.
...
Öğrencilerimize bu zorlu yarışta başarılar diliyorum ne muradınız varsa ulaşasınız, hayallerinize erişesiniz, güzel iş ve meslekler edinesiniz, hak ettiğiniz hayatı yaşayasınız diyorum.
Kemal GÜL
20.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.