İş Edinmek Zor Onu Elde Tutmak Daha Zordur
Ekmek aslanın ağzında diye bir söz vardır ancak o eskidendi. Günümüzde ise ekmek aslanın adeta midesindedir. İş aş ekmek edinmek zordur. Hangi yolla olursa olsun ister eğitim süreçleri aşılarak isterse bir ustanın yanında yetişerek olsun. Birisinde göz yorulur, dirsek çürütülür, diğerinde her zorluğa katlanılır.
…………………….
Ülkemizde okullaşma, orta lise üniversite yani her eğitim merhalesini aşma boyutlu oldukça yüksek düzeydedir. Artık adam çok ancak aranan adamı bulmak zordur. Tüm eğitim kademelerini hakkıyla değerlendiriyor, her eksiğinizi gideriyor, deneyimler kazanıyorsanız bir yollu ekmeğe ulaşıyorsunuz.
……………………
Mektep bittikten sonra iki seçenek var önünüzde. Ya özelde olmak veya kamuya girmek. Kamu işi garantili güvencelidir ama yerleşmesi oldukça efor sarf edici, ciddi çalışma gerektiricidir. Edinildikten sonrası ise kolay geçicidir.
……………………
Kamuya her kademedeki mezunların ancak yüzde üçü beşi alınır. Olsa olsa yılda toplam atama elli atmış bindir. Çoğu da asker polis, öğretmen, hakim savcı ve sağlık mensuplarıdır. Diğer bölüm mezunları ise biraz biraz araya serpiştirilirler.
…………………….
İşte bu kadar sınırlı sayıdaki kadrolara inanılmaz sayıda kişi başvurur. Çok azı kazanır yerleşir, çoğu uzağında kalır. Bunun bir espirisi de kamuda her meslek için geçerli olmamak kaydıyla kendi içerisinde yükselmelerin yapılmasıdır. Diyelim düz bir memurken sonraki süreçlerde okul tamamlama durumu olduğunda kurum içi sınavlarla bu kişiler bir üst kadrolara atanırlar. Oysa işin adaleti bu kişileri diğerleriyle yarıştırmaktır. KPSS ye sokmaktır. Oradan elde edeceği puanlarla atamaktır. Bu daha adil ve hakkaniyetli bir yoldur.
…………………….
Hem böylelikle her yıl daha fazla kadro açılır, kurum içerisindeki diğerleriyle yarışır, hak ediyorsa bir üst kadroya atanır.
Kemal GÜL
16.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.