PARA
Para para para...
Ne onlu ne de onsuz her kapının kolu ille de para.
Mühim olan insanlık paranın ne önemi var deyip para ile insanlığı satın aldık.
Paranın olmadığı yerde insanlığın olmadığını da geç olsa da anladık.
Yokluğuda varlığıda başa bela ille de para.
Kimilerinin yüzünü güldürüp kimilerine acı çektiren kumarbazın korkulu rüyası,içki masalarında mezelik kimi zaman eğlencelik havaya serpilen,uğruna senaryo yazılıp film çevrilen,yerin yedi kat altında ezdirip,bazen de bulutlar üzerinde gezdiren sana ne kötüsün denir ne de iyisin alnımızın teri,gözümüzün nuru,elimizin kirisin.Şu bir gerçek sensiz yaşanmıyor bilesin.
Yıllarca hayalini kurduk gece gündüz dua edip yalvardık şansımızı denedik toto,loto,piyango kağıt parçalarında,ömrümüzü tüketip hakkımızı aradık sendika masalarında kimilerini kızdırıp kimilerini azdıran dost musun düşman mısın hâla anlayamadık.
Seninle seni satın aldık dolar,euro sakladık seni yıllarca yastık aralarında.Hiç te göründüğün gibi değil çok oynaksın bir inişte bir çıkıştasın vallahi çok bunaldık.
Çoğu zaman sessiz sedasız bir banka şubesinin kasasında oturuyor bir göz kırpsak cebimizde kabul etmesek darılıyorsun.Kimini uşak etmişsin kendine gece gündüz yoruyor kimini efendi yapmış el üstünde tutuyorsun.Seni tanıyan tanımayan herkes peşinde maraton koşturuyorsun.
Açmadığın kapı yok senin hiçbir kilidi tanımıyor her göze şirin görünüyorsun.Gece misin gündüz müsün belli değil kimilerinin hayatını karartıyor kimilerini aydınlatıyorsun.
Araç değil amaç oldun çok zorladılar tefecinin elinde haraç oldun.Hırsızın evinde saklandın karaborsada aklandın.
Kiminin yardımına koştun.Kimini yarı yolda bıraktın.
Anlamıyor baksana tok açın halinden.Ikiside ölecek aynı yaradanın elinden.Kimine patiskadan kefen olacaksın kimine de ipekten.Azrail gibisin başımızı bekleyen.Durma öldür.Bıktık artık sensiz yaşayıp sürünmekten.
"Para iyi bir köle kötü bir efendidir"
MONTAİGNE
Paraya fazla itibar etmek kötü bir efendinin elinde ziyan olmaktır.
Aman ha...