Babam Var Diyenlere Ne Mutlu
Ana baba kimdir?
Evladının arkasında TİM’dir…
Sadece diyorsan soy isimdir
Sadece diyorsan evlat kayıran birimdir
Sadece kan bağım var diyorsan ne elimdir
Yanmışsın sen evlat
Hem de dünyada ki cehennemde cayır cayır!
Babam diyorsan eli öpülür
Ayrı kaldığında özlenir
Geleceğim diyorsa yolu gözlenir
Kırmızı halı sermek istersin yollarına!
Peygamber şefkatini örnek alır
Evladının derdi olsa dertleri katlanır
Mutluluğunda
Başarısında
Öğütlerinin izleri kalır!
Evlat babanın gölgesi
Sevr Mağarasının örgüsü
Aranır Malazgirtte sevgisi
Anadoluya açılan pencere olur!
Babam var diyene ne mutlu
Ya var diyemeyen ne yapsın, yaşasa bile!
Yağar gibi üzerine yağmur yerine dolu
Her nefesinde yaşar üzüntü
Yaşarken ölümü solur…
Yazsam neler daha, hani bugün daha yeni haber… Bir baba iki çocuğunu ve hanımını öldürüyor. Fakat kendisi ölemiyor. Baba diye değer veren çocuklar hayata doyamadan öbür dünyayı boyluyor. Babalar gününde, olmasaydı keşke …
Kaç çocuk babasının şefkatiyle büyüyor ki? Anneler olmasaydı, çocuklar katil yetişir, dünyada şefkat kalmazdı. Hangi baba çocuğuna vakit buluyor ve onunla ilgileniyor ki? Kaç baba geceleri çocuk uyanır diye baş köşesinde uyuyor, altını değiştiriyor ki? Öyle bir çizgi var ki, baba sadece çalışır para kazanır, başka da bir şey yapması gerekmez. Günümüzde kadınlar çalışsa bile…
Babalar baba olsaydı bu ahlaki çöküntü artar mıydı? Çocuğu terbiye eden, onu frenleyen, her hareketini gözlemleyen nerede sabırlı ve eğiten babalar?
Maalesef babalar günü bana çok anlamsız geliyor. Bence baba bilincini yeni nesile aktarmanın bir yolunu bulmalıyız. Babalar günü değil de, “Babalığı anlama ve bilinç kazanma günü” yapmak lazım bu günü.
Yaşıyor mu oğlum diyerek bulana kadar gözyaşı döken, yaşama umudunu yitirmeyen ve gözünü kaybeden Yakup peygamber gibi babalar…
Zeyd’i evlatlık aldığı aile bir gün onun oğlu olduğu için Peygamberimizden isteyen aileyeye, Zeyd’in cevabı gibi ben sizinle gelmem, benim ocağım Peygamber yanıdır diyerek cevap veren peygamber şefkati gibi şefkat besleyen babalar…
Böyle babası olanlara ne mutlu, onların Babalar Gününü kutluyorum.
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
bu kısmını üzerime aldım. :)) ''Böyle babası olanlara ne mutlu, onların Babalar Gününü kutluyorum.'' Ben günleri sevmiyorum. Her gün bir öncekinden mümkün mertebe iyi olmalı diye gayret edilmeli diye düşünüyorum. Gün ile ilgili bir yazı yazmıştım da bir muhterem kinayeyi anlamamıştı. Neyse, günler de nazarımda bir tuzak...
Babam benim, annemden geri değildi Allah mekanını cennet eylesin.
Hayırlı geceler...
En asi evlat bile baba olunca babasını ' anne olunca da annesini anlıyor..Burada önemli olan evlada yön verebilmek..Her babadan mükemmeliyeti değil hayat için ilk gerekenleri vermek beklenmelidir aslında.Zira unutmamak gereken bir şey var..Babalar ve anneler de çocukları kadar hayat mektebinin öğrencileridir.Hiç kimsenin elinde sihirli degeneği yok..Yalnız Kur'an ve Hadis gibi dayanağı var.''Babalar gününüz kutlu olsun..Sağlıcakla..Saygıyla..
Tebrikler Saygıdeğer Üstadım...Anlamlı ve güzel bir yazı,kutlarım...Rabbim hayatta olan babalara sağlık,sıhhat,huzur ve uzun ömür versin,dünyasını değişen babalara da rahmet eylesin cennet mekan olsunlar İnşallah... Babalar gününüz kutlu olsun...Selam ve saygılarımla...