- 331 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
An I kaçırmak
Boşluğun içinde kaybolmak istediğiniz olur mu hiç. Hiç kimseyi, hiç bişeyi düşünmeden öylece oturmak, rahatlamak. Kaygıdan stresten uzak, tamamen kendiniz olmak. Ne yazık ki bunu sadece isteyebilirsiniz Çünkü beyin denilen nöron ağı, size bu fırsatı vermemek için hemen devreye girer. Böylece rahatlama beklentinizin yerini düşünceler tufanı alır.
Kaçmak ,kurtulmak istedikçe öyle bir rüzgar eser ki sizi yerden yere vurur. Neye uğradığınızı şaşırırsınız. Başka dünyalarda başka insanlarla cebelleşirken bulursunuz kendinizi. Düne dair ne varsa hatırlarsınız. Hesaplar bir türlü kapanmaz. Açarsınız eski sayfaları. Karıştırırsınız olan bitenleri. Kah üzülürsünüz kah sevinirsiniz. Bazen ağlar bazen gülersiniz. Öylece oturup kaldığınız o yerde yıllar süren yaşanmışlıklar saniyeler içinde tekrar tekrar geçer kafanızdan. Siz zamanın durduğunu zannederken bugün kaçar elinizden.
YORUMLAR
Ne yazık ki insan beyni geçmiş ve gelecek arasında mekik dokumaya çok meyilli. Bilhassa çocukluğunda, güven duygusunu hakkıyla hissedememiş kişiler, kronik bir boyutta yaşarlar bunu. İçine doğulan şartların olumsuzluğu, aile içi huzursuzluk, anne babanın çocuğa bakışı vb. birçok etmen, çocuğun bir ömür sıkıntısını çekeceği ve gayri ihtiyari nesline aktaracağı inanç kalıpları ve duygusal alışkanlıkların oluşmasına neden olur.
Rahmetli Doğan Cüceloğlu, güven duygusu için hayatın sermayesidir diyor. Bir çocukta güven duygusu yetersizse ya da hissedilebilirlikten çok sözel ve davranışsal öğelere dayanıyorsa kişilikte anormallikler ortaya çıkıyor. Çünkü güvenin olmadığı yerde diğer duygular da çarpık yaşanmaya başlıyor. Daha kötüsü ise kibir, riya, haset, bencillik gibi olumsuzluk ifade eden duyguların, güven duygusunu hissetmekte yaşanan yetersizliği telafi için ön plana çıkması. Güvensizlik kimlikte bölünmeye neden oluyor ve çocuk bu bölünmeyi giderebilmek için kibre, hasede, riyaya, yalana ve bencilliğe başvurarak nefsini koruma altına almaya çalışıyor. Neticesi ömür boyu süren ve ancak terapi ile giderilebilecek bir kısır döngü. Bu döngünün içindeki biri için âna odaklanmak neredeyse imkansız.
Tebrik ederim. Çok güzel izah etmişsiniz.