- 273 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Belalar da güzel olur...
Belalar da güzel olur...
Belalar da güzel olur...Allah çirkin yaratmadı ...güzelin zıttıdır çirkin yani eksik güzelliktir çirkin...
Evet...bela da güzel olur Allahın esmasını işaret eder çünkü...Hz İbrahim Nemruda yenildi...El-Galibi tanıtır zafer de hezimet de...Abdülkadir geylani...:"Belalar kula cenab-ı hakkın kapısını çalmayı öğretir..."dedi...
Evet...Belalar da güzel olur...sen güzel olursan...secdeli olursan asiliktir kötü...asi olma...Asi kim mi ...esmadan uzaklaşan şeytan tevbeden kaçtı yni TEVABTAN kaçtı...cehennem ise tevbesine yetecek ama...Bela bitmez asi olma...yani esmadan uzaklaşmaktır asilik...esmadan kaçma kapıdan kaçma...kapıları çal şeytanın bile duasına icabet edildi...duadan kaçma kapılardan sebeblerden kaçma tembellik yapma...
Evlenirsin eşin beladır...ama ölçün gönül güzelliği olsaydı evlenirken o bela eşin olmayacaktı..."Hakkettim de"veya hikmeti var "de...suçlama Allahı suç bende de...
Yaşamak öldürür zaten
Gökyüzü kapkara matem
Nereye kadar döner dünya
Başımda belalar varken...denilmiş bir şarkıda ise ama suç Allahta değil Kulda...esmaya sığın Allaha sığın ...sebeb-sonuç dünyası bu dünya ve bu ahiret...
Evet...Rasululah sallallahu aleyhi vessellem “Dua mü’minin silahıdır” buyurmuştur. Diğer meşhur ve sahih olan hadis-i şerif ise “ dua ibadettir” hadisidir. Musibet anında da Rasulullah’ın (sav) ettiği dualar vardır.
Evet... Müsibet anında Peygamberimiz aleyhisselatu-vesselamın yaptığı dua şu şekildedir:
“İnnaa lillahi ve inna ileyhi raciun, Allahümme’curni fii musibeti ve ehlif li hayra minha”
Anlamı: “ Biz (Müslümanlar) Allah (u teala)ya aidiz ve ona dönücüleriz. Allah’ım, başıma gelen bu musibet nedeni ile bana ecir ihsan eyle ve daha hayırlı olanı bana ihsan eyle, bağışla.”
Musibet ecir kapısıdır...
Gazzeli şehit olmalı...Musibet ecir kapısıdır... hz Hüseyin şehitliği seçti...asimile olmayı seçmedi...Gazzeli asimile olursa asi olursa bu musibet ecir kapısı olmaz...ecir kapısına çevirmek kişinin elinde...Allah çirkin yaratmadı esma kapısını çalan için zarar yok çirkin yok ama asi için her şey asiliktir...çirkinliktir...şerdir...Gazzeli şehit olmazsa şerri çirkini zararı seçmiş olur..
Musibet ecir kapısıdır...Esmaya koşarsan...sebeb-sonuç belli bu varlıkta...
Şunu iyi bilmekteyim ki, bela insana bazen çok ağır gelmektedir. İnsan bazen belalar sebebiyle bitap düşer ve hüzünlenir.
Bela ve musibete uğrayan kardeşim, senin hislerini iyi anlıyorum. Allah’tan başka birçok kapı senin yüzüne kapanır ve senin için Allah’ın kapısından başka bir kapı kalmaz.
Evet kardeşim, şimdi şunu sana sormak istiyorum: Sana bela veren kimsenin seni sevdiğini biliyor muydun? Bela, can yakıcıdır. Fakat kendi içerisinde dünyalara değişmeyeceğin bir sevgiyi de barındırır. Nihayetinde ise, şifadır. Sanki vücudundan zararlı toksinleri atmanı sağlayan bir ilaç gibidir.
Musibet ecir kapısıdır...
Coronayı üretenle cihad edersen ecir kazanırsın ama coronayı seversen asi olursun...korkak olursun...
İşte ayet...İnsanların elleriyle kazandıkları (günahlar) sebebiyle, karada ve denizde bozgunculuk baş gösterdi. Belki (İslam’a) dönerler diye (Allah), yaptıklarının (cezasının) bir kısmını onlara tattırmaktadır. (Rûm/ 41)
Kâinat, bir bütün olarak Allah’a teslim olmuş ve sadece O’na (cc) kulluk etmektedir. İnsan, kâinatı kullukla Allah’a bağlayan zincirin bir halkasıdır. Hâliyle; bu zincirin tek akıllı/iradeli halkası olan insan kulluktan yüz çevirdiğinde, sistem aksamakta düzen bozulmaktadır.Suçundan dön yani tevbe et...sabır değil yapman gereken...ya cihad ya tevbe...ecir kapısı olur korona o zaman...
Evet...tutumumuz ne mi olmalı
1.Bir Musibetin Sebebinin Ne Olduğunu Tefekkür Et...
Tarikatler dünyadan paradan soğuttu insanımı ve fakirleştik...düşman zaten engel oldu zengin olmamıza...Fakirleştik...yani düşmanını tanı belalar ile...eksiğini bil...hatanı asiliğini anla...
2.Şirk Dahil Küçük/Büyük Günahlarımızdan Tövbe Et
3.İslam’ın Emirlerini, Yaşamımızın Her Alanında Uygula
4. Allah’tan Emniyet/Korunma Talebinde Bulun
5.Allah’a Hakkıyla Tevekkül Et
6. Toplumsal Bir Olayda Gevşek Davranma kul hakkı ile ilgili işlerde çok titiz ol...vebal alma...işte anneler babalar boşanıyor ama olan çocuklara oluyor...eskiden savaş çocukları babasız bırakıyordu...
7. Toplumun Islah Olması İçin Çaba Göster
8. Kulluk Bilincini Diri Tutarak Bu Musibetten İbret Al...
Evet...Biliriz ki; Rabbimiz kullarını sever, onlara karşı merhametlidir, onların görmediğini görür, bilmediğini bilir. Kul, O’nun (cc) takdirini anlayamasa da, hikmetleri göremese de, O’nun (cc) iradesine gönül rahatlığıyla teslim olur.
"De ki: "Allah’ın yazdığından/takdir ettiğinden başkası başımıza gelmez. O, bizim Mevlamızdır. (Öyleyse) müminler, yalnızca Allah’a tevekkül etsinler." " (Tevbe/51)
Evet...Musibet ecir kapısıdır...başara bilirsen...
Evet..."Derman Arardım Derdime, Derdim Bana Derman İmiş "...de ve başarırsan derdin bile dermanın olur...esmaya sığın diye acılar çeker insan.acılar verilir...Allahın tokatları bunlar Allahın sopaları çoban koyuna sopa vuruyorsa koyunun bunda faydası var...Kul faydaya çevirir şeytanın varlığını da eksikliğin bozukluğun da bu varlıkta oluşunu da..."tüfek icad oldu mertlik bozuldu" yeni icatlar olmazdı düşman olmasaydı zıtlar olmasaydı...kış var yakacak arıyoruz karanlık var elektiriği bulduk aramazdık zıtlar olmasaydı ...tembellik diz boyu olurdu duamız olmazdı...esma kapısı tıklanmazdı...Allaha sığınılmazdı sebeblere sarılma olmazdı...
Evet...Musibet ecir kapısıdır...başar bunu sebeb-sonuç belli...muradı ilahi belli yani...Ümmet yok oldu emrimizdeki Yunan bile kafa tutar oldu...Önceliğimiz ümmet olmalı ulus devletçilik dünyada yok oluyor artık...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.