- 206 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KABULLENMEK
İnsanların ve hatta hayvanların da fıtratında biricik olmak, kendini özel hissetmek var. Büyük çocuğun hayatına aniden giren bir kardeş, onun kendini özel hissetmemesine sebep olabilir. Küçücük bir yüreğin tutunacak ele daha çok ihtiyacı olduğu sık sık vurgulanmalı ki bölüşülen ilginin olduğu, sevginin biricik kalacağı algısını öğrenip kabullenmeli. Kabullenmeyen kardeşler arasında bir de kıyas yapılırsa ömür boyu sürer kardeş kıskançlığı.
Oğlunu, oğlunun sevgisini bölüşmeyi bölünmek olarak gören kayınvalideler gelini kabullenmez. Hele bir de gelini; kendinden daha güzel, daha akıllı, daha becerikliyse oğlunun sevgisine karışan hayranlığını hiç çekemez. Türlü oyunlarla gözden düşürme planları hem kendini hem gelinini yorar. Ya ömür boyu sürer bu çatışma ya da kabullenen taraf kendine yeni bir yol bulur. Bazen kayınvalide kabullenir artık gelinin evin bir ferdi, oğlunun gönlünün sultanı olduğunu ve bundan sonrası için iyi geçinmeye gayret eder. Bazen gelini kabullenir kayınvalidesinin karakterini kocasının desteğiyle başka eve çıkar ya da kocasının ona huzurlu bir hayat sağlayacak dirayette olmadığını düşünerek boşanma yolunu seçer.
Sevilmediğini kabullenmek, kabullenmelerin en zoru olsa da kendine saygısını kaybetmeden sessizce uzaklaşmak gerekir bazen.
Taraflardan birinin ayrılmak istediğini belirtmesini kabullenemeyenlerden bazıları her gün duyduğumuz üçüncü sayfa haberlerinin konusu oluyor.
Sapasağlam bir bünye, aniden beliren ağrı sızıyla sinyal verdiğinde kabullenmek belki de hayat kurtarır. "Bana bir şey olmaz" diyerek öteleme, çok daha zor duruma sokabilir insanı.
Toplumda yaşanan en büyük mesele, kabullenmek. Fikri fikrine uymayan, inancı inancına benzemeyen insanların da doğruyu söyleyebileceğini kabullenmek. Dünyanın merkezini kendi zanneden herkesin, başka dünyanın merkezinde başkasının olduğunu kabullenmek. Basit işlemler, ilaçlarla atlatılacak küçük bir hastalığı vaktinde kabullenmek, vaktinde tedbir almak.
Küçük gibi görünen ve bence en büyük mesele kabullenmek. Bir gerçeği kabullenmek için de bakış açısını değiştirmek gerek. Tabii ki bakış açısını değiştirmek için de kabullenmek gerek.
Muhabbetle...
Hamiyet Su Kopartan ✍
14 06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.