- 211 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Siyasette Gürültü ve Görüntü Olmadan Eğip Bükmeden Kırıp Dökmeden Sonuç Elde Edilemez Amaca Ulaşılamaz
Ne siyaset biliminde ne de siyaset felsefesinde başlıktaki tarza ilişkin yaklaşımlar bulamazsınız. Bu her iki siyaset anlayışı siyasetin esası ve uygulamasına yöneliktir. Kitabi olan bu yönelimler pratikte fazla iş görmez. Uygulamanın tarzı ve üslubu farklıdır.
...
Uygulamada gürültü ve görüntü, karşılıklı salvolar önemlidir. Siyasette normalin üzerindeki sert tavır, sert dil kabul görür. Vatandaş bu kişilerin arkasından gider. Medeni dil ve davranış sizi yarıyolda bırakır.
...
Gürültü ve görüntü derken karşılanma ve uğurlanmadır. Kalabalık toplantı ve mitinglerdir. Sesli hoparlördür. Afiştir pankarttır, araçlı konvoydur.
...
Bir yere gelirken ve giderken kimle gelip gittiğiniz, kimlerin sizi ne şekilde karşıladığı önemlidir. Arkanızdaki ve yanınızdaki kişi ve heyetler, ön safta sizi hazır kıta dinleyenler, her etkili sloganda alkışlayanlar mutlak güç katacaktır size.
...
Siyaset miskinlikle medeni dille yürümez. O nedenle bu yollu siyaset yapanlar kısa sürede silinmişlerdir. Siyaset biraz vurma kırma gerektirir. Vurma kırmadan kasıt rakibinize orantısız saldırma ve saydırmadır. Bazen ölçüyü kaçırmadır. Olmayanı söylemedir. Narin insan olup hiç tutunabilen olmuş mudur siyasette, görülmüş müdür bu?
...
Medeni tarz ve üslup devlet işlerindedir. Siyaset adamı da devletin bir parçasıdır aslında. İktidar olunduğunda devletin tam merkezindedir. Zaten siyaset adamı devlet işi görülürken üslubunca ama sahaya çıktığında halkın isteğince konuşuyor ve davranıyorsa kabul görür.
Kemal SEYFİ
12.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.