- 198 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kine kin iyi sadece...
Kine kin iyi sadece...
Kine kin iyi sadece...değilse kin yaratılmazdı Allah rahman sıfatlı çünkü..
Kine kin iyi sadece...
Kine kin iyi sadece...Bir de kinliye
Deccale kin...hakkı kin Evet tesadüf yok esma etkin çünkü bu varlıkta...çöz bu gerçeği...Kurallı bu varlık deccal bozar ve bozuk görür...güya düzeltir...
Kine kin iyi sadece...yani asiye Allaha rakip üretene...yani müşrike...
Kine kin iyi sadece...Bir de sevgiye kinliye...aşka kinliye güzelliğe kinliye ...Allahtan gayrıya köleleştirene işte ABD ye manda yapacaklar var içimizde ben başbakan olayım yeter ki...diyenler var...içimizde.
Kine kin iyi sadece...amma
Kısas kini de helal eder...esmanın etkinliği de...işte rusyanın tahılının aç ülkelere ulaşmasına bile engel ülkeler var...Allahın rahmetine engel bunlar..."peygamberimiz alemlere rahmet" ama o rahmete engel olundu o güneş balçıkla sıvandı...kendi ırkı bile bu zulmü işledi kerbelada hz Hüseyin şehit edildi işte...Kur’anı terk etti o ırk çoktan...
Kin tutmak manevi hastalıklardan biridir ve en başta kin taşıyana ardından da dar daireden başlayarak topluma zarar verir.
Bu sebeple Peygamber Efendimiz (asm) bir Müslümanın diğerine üç günden fazla küs kalmasını haram saymıştır. (Buhârî, Edeb 57, 58, 62; Müslim, Birr 23)
Küslüğün en fazla üç günle sınırlandırılmasının sebebi, tarafların kin tutmasını engellemek, barışmanın ve affetmenin zorlaşmasına mani olmaktır.
Nitekim bize her konuda örnek olsun diye gönderilmiş olan Peygamber Efendimizin (asm) hayatına baktığımızda, onun kine yer vermediğini açık bir şekilde görüyoruz.
Örneğin, kendisine etmedik zulmü bırakmayan Mekke halkına ceza vermeye muktedir olduğu halde affetme yoluna gitmesi, kendilerini cennete çağırdığı halde ayaklarını kana bulayan Taiflilere beddua dahi etmemesi, onun kin denilen hastalığa karşı nasıl davrandığını ifade ettiği gibi, bize de bu konuda nasıl davranmamız gerektiğini göstermektedir.
İnanan bir insan kalbinde kin tohumlarının yeşermesine izin vermemeli, affetme yoluna gitmelidir.
Allah’ın bir ismi, bir özelliği de O’nun “Afüv” olması yani, affediciliğidir. Ayrıca Allah affedenleri sevdiğini belirtmiş, insanları affedici olmaya teşvik etmiştir. Mesela, bir ayette
“Kim affeder ve arayı düzeltirse onun mükafatı Allah’a aittir.” (Şûra, 42/40)
buyrulurken, başka bir ayette,
“Onlar affetsinler, vazgeçip iyi muamelede bulunsunlar. Allah’ın sizi bağışlamasını arzu etmez misiniz?” (Nur, 24/22)
buyrulmuş, affetmenin büyük bir mükâfat ile karşılık göreceği, ayrıca affetmenin ilahi affa mazhariyete vesile olacağı beyan edilmiştir...
Evet...Kine kin iyi sadece...müslümanı affedici ol...Tevbe edeni Allah bile affediyor...ama şirkle gelme de diyor...şirke kin duy sadece...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.