- 390 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
USTURANIN ÖYKÜSÜ
Benim de bir hesabım var demiş berberin elindeki ustura. He gün değişik değişik insanlar tıraş olmaya geliyor, her gün farklı farklı kişilerle muhatap oluyor, her gün durmazcasına çalışıyormuş. Berber elini her salladıkça önüme alabildiğim saç ve sakalları kayarcasına alıp götürüyorum Oysa bu kadar çalışmasının karşılığında ustası ne kadar takdir ediyormuş. Ya müşteriler ustaya "eline sağlık usta" deyip geçip gidiyorlarmış.
Kesilen saçlar toplandıkça usturanın önünde dile gelerek "Üzülme biz de sahibimize saç ve sakal olarak hizmet ettik ama şimdi çöpe gidiyoruz, ömrümüzü tamamladık. Oysa seni geri dönüşüme gönderirler kılıç olarak dönersin" demişler.
"Geri dönüşümünüz muhteşem olsun. Ömür kısa gelip geçer de kıymet bilen ustanız olsun. Akılsız kafada süslü şapka olacağına akıllı kafada kasket ol." Demiş ustura.
"Çok konuşup baş ağrıtma az ve tane tane anlaşılır konuş. Akılsız başa her zaman çorap örerler" demiş berber ustası oradan lafa girerek. "Altını sarraf bilir. Bu güne kadar hizmet ettinse ben de seni en değerli yerde göğsümde taşıdım" demiş.
Kıssadan hisse: bir gün telaş bitip en sevgiliye dönüldüğünde, dilerim sevgilinin sevebildiği, ustanın göğsünde taşıdığı olabiliriz.
YORUMLAR
Fatma Oral
Saygılarımla.