- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hak Edene Hak Ettiği Kadar Ücret
Ücret ve maaşlar konusunda kamu özel uçurumu olduğu gibi gerek kamuda gerekse özelde kendi içerisinde de ciddi ücret ve maaş farklılıkları vardır. Bu farklılık hem çalışanlarında ve hem de emeklilerinde de mevcuttur. Bizde vur denilince öldürme, kantarın topuzunu fazla kaçırma diye deyim ve atasözü vardır. İncelendiğinde görülecektir kantarın topuzu cidden fazla kaçmıştır.
……………………
Kamuda olan memur ve işçilerle bunların emeklileri arasında maaşlar ve ikramiye konusunda adeta uçurum vardır. Düz vasıfsız bir işçi müdüründen amirinden başmühendisinden fazla ücret almalı mı, emekli maaşı kaymakamı hakimi savcıyı sollamalı mıdır? Yok mudur bunun bir ayarı. Düz işçiye ustaya kalfaya da yeterli maaş verilmelidir, verilen tüm ihtiyacını karşılamadır ama genelmüdüründen de fazla maaş almamalıdır.
…………………..
Çalışanın yüzde atmışa yakını asgari ücretle çalışmakta denilmektedir. Üzerinde olanın da asgari ücrete yakın olduğu söylenmektedir. Bu insanların prim gün sayısı arttığında da emekli maaşı düşmektedir. Özelde ikramiye kavramı olmamakta ancak tazminat alabilmektedirler. Yüksek alanın maaşı düşmemeli ancak iş meslek ve eğitime dikkate alınarak az alana fazla verilerek bir ayarlamaya gidilmelidir.
Kemal SEYFİ
25.10.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.