- 708 Okunma
- 6 Yorum
- 3 Beğeni
ATATÜRK
Merhaba güzel pazarlarında olsun efendim. Şimdi bir kahve yada çayınızı alıpta gelin bakalım arkadaşlarım, kalemdaşlarım, sevgili yazar ve okurlar. Siz okumasanız bizim yazdıklarımızın, dünyayı kurtaracak bilgi olsa ne anlamı var.
Bugün ne Atatürk’ü anmak için geçmişte yaşanmış bir anı, nede bugünün öyle vurgulanmış bir tarihi yok. Lakin bugünü bugün yapan dün ve ondan önce ki günlerdir. Aslına bakarsanız bugün benim Atatürk’ü anmamın sebebi, ülkemize konuşlanmış, çoğu Türk’ün onlara korkak gözü ile baktığı, ülkesinde çıkan karışıklıkta, devletinin yanında olamayan, terör örgütlerinin zulmünden kaçan bir millet. Karısının çocuğunun işkenceye tabi tutulmasından korkan, şehit olmaktan korkan bir millet. "Terör örgütü Müslüman, devlet Müslüman, biz kiminle nasıl savaşacağız, ölürsek şehit olmayız " diyerek kaçmak için bahaneler üreten, hak ve batılı ayırt edemeyen, devletinin yanında olupta terörü yenemeyen ve devlette ki olumsuz gidişatına ilk fırsatta bertaraf etmeye olanak dahi tanımayan bir millet. Şimdi Türkiye de iktidar parti diyor ki, 1 milyon Suriye’li için geri dönüş başlatıldı. Hayda neden şimdi ne oldu ki, ne güzel geçiriyorduk, paşa paşa. Hayır efendim seçimler başlayana kadar bunlara yol göründü. Bunun sebebi ne mi? Bakın size açık açık anlatayım. İktidar parti diyor ki, ya Türk vatandaşı olup burada kalırsınız, yada sizi gönderirim. Eee burada kalırsanızda eşek değilsiniz ya oylarınızı size kucak açmış, sizi bağrına basmış olan devletin başında ki partiye oy verirsiniz.
Iyi güzel hoşta, bu Suriyeliler vatandaş olunca, vergiler kesilecek, adım atsa vergi, adım atsa kural kaide. Diyelim şoförlük yapacak Ehliyet alsa src, src alsa, k belgesi, hızlı gitse tagograf, yavaş gitse elinden iş gidecek. Okusa memur olmaya çalışsa sınav, kpss, mülakat vs. Ne yapacak olsa önünde binbir engel. Bu adamlar ülkelerinde alınmamış kurala kaideye. Erkeklerin, çoğunun iki, üç, dört eşi var. Öyle ağılda ki teke gibi yaşıyor. Çocuklarının sayısını bilmiyor. Ne bilsin ki medeniyet nedir, kural nedir? Bugüne kadar Türkiye onlara imkanlarını sonuna kadar sundu. Eskiden bir deyim vardı hatırlarsanız, misafirlik 3 gündür. Şimdi ya bizden olacaksınız yada gideceksiniz mesajı veriliyor. Kurbanlık koyun gibi ortada kalan Suriyeliler, ülkesine gidemiyor gitse Esat, İşid bekliyor, burada kalsa kendi ülkesi değil sürekli çevrede yadırgayan gözler. Nasıl bir kaos bu, vatansız, bayraksız öylece kalakalmak.
İşte burada Atatürk düşüncesi giriyor aklıma. Ne büyük bir adammış ne büyük bir öndermiş, Mustafa Kemal Atatürk, eğer o toparlamasa eğer o taşın altına elini koymasa çil yavrusu gibi dağılırdı milletimiz belki Suriyeliler gibi naçar kalırdık.
Kimisi sahip çıkmak istesede Mustafa Kemal Atatürk’e sırf Selanik doğumlu diye mavi gözlü yunan desene, Kimisi ona ayyaş, sarhoş desene, inanın ki Atatürk adil ve Türkiye Cumhuriyetini kuran müthiş bir önderdir. Size sadece kısa bir şekilde şunu söylemeliyim ki, Osmanlı İmparatorluğunun ismine bakınız, ecdadımızın, emeği, çabası, canı, kanı pahasına kurula imparatorluğun ismi sadece Kayı boyunun önlerinin isminden geliyor. Neden bütün Türkleri kapsayan bir isim değil Türkiye Cumhuriyeti gibi, neden baba ona miras bırakıyor tüm halkı ve toprağı. Monarşi Islamda yoktur, İslam’a göre hak hukuk halifelik vardır. Babadan oğula bir saltanat yoktur.
Mustafa Kemal Atatürk ise bu ülke için çalışmayı ilke edinmiş, millete özgürlüğünü vermiş, Kemalistan değilde Türkiye Cumhuriyeti ismi ile bir vatan kurmuş, Bayrağı ise şehitlerin kanı ve gökteki ay yıldızı temsil almış, herhangi bir varis bırakmadan yegane yaşamış, geride evlat, para, pul gibi mirasçı bırakmamış bir önder.
Şimdi Müslümanlığı kimseye kaptırmayan hanginiz Atatürk kadar mütevazi, hanginiz cesaretli ve hanginiz onun kadar tum dinlerde ve gelmiş geçmiş hak hukuku gözetti. Eğer Atatürk olmasaydı bizim Suriyeliler gibi sığınacak bir yerimizde olmayacaktı. Bizi kendi topraklarımızda eze eze zulüm edecekler ve bize acımayacaklardı.
Bu yüzden müteşekkirim sana Atam, nur içinde yat, Türküm diyen hiç kimse senin kadar Türk, senin kadar Müslüman olamadı, ruhun şad olsun.
YORUMLAR
Değerli şair, ilave olarak şunu da söylemeliyiz. Ne zaman ülke dara düşüyor ÖZELLİKLE! son zamanlarda da görüldüğü üzere; ATATÜRKE imdat simidi gibi sarılıyorlar, Hain Fetö Darbesinde gördük, Montrö'yü tanımayanlar DA keza gördük
Lozan barış antlaşmasına çamur atanlar Yunanistan'a her gün bir kaya parçamızı kaptırmakta nerede ise.
Demek ki Her şey lafla olmuyormuş;))
ATATÜRKÜN ÖLÜSÜ DAHİ İŞTE BÖYLE ADAMA DİZ ÇÖKTÜRÜR.
ÇÜNKÜ! O GÜNEŞ AKŞAM BATSADA GÜNDÜZ ÜZERİMİZDE DOLAŞMAKTADIR HEP.
O GÜNEŞE NAİL OLANA NE MUTLU...
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE.
NİCE SAYGILARIMLA
Hocam, Suriyeliler konusunda anlattıklarınız, naçizane yabancı bir filmde izlediğim bir sahneyi anımsattı bana
Kuşkusuz teşbihte hata olmaz bağlamında, motamot kıyaslama elbet değil
Sanırım Afrika'da idi, zalim bir kabile yöneticisi gözden çıkardığı kimi kabile insanlarına yaşama şansı vermekte
Timsahların olduğu nehri yüzerek karşıya ulaşırlarsa canlarına dokunulmayacak, söz sizi öldürmeyeceğim diyor şef
İnsanlar can havliyle yüzerek karşı kıyıya ulaşıyorlar, ne ki küçük bir sorun vardır, o kıyıda da timsahlar bulunmaktadır
Burada kalmak için vatandaşlığımıza geçse yükümlülükler, oraya gitse vay başıma hesabı
Yine, Atatürk konusunda söyledikleriniz harfiyen doğru şüphesiz
Elbette Suriyelilere yıllarca kucak açmış olmamızda Türklüğün tarihsel hasletlerine uyar nitelikte
Şu kadar ki, siyasi bir rant alanı kılmazsak, fisebilillah gösterilmiş bir misafirperverlik olarak noktalarsak, işin çivisini, af edersiniz b... çıkartmazsak, Müslümanlığın ve Türklüğün şiarında bırakırsak
Bu arada naçizane kanaatim uyarınca Osmanlı'nın adı aile adı olmakla beraber, kuruluş ve beylik evresi de oldukça safi ve berraktır gözümde
Elbette tarihte de Göktürkler örneği misali Türk adının kullanıldığı vakidir, ancak genel Türk tarihinde de ağırlıklı uygulama itibarıyla soy, aile bağı öne çıkar
Dünyanın hemen tüm monarşileri de böyledir
Milli/ulusal devlet çağına kadar genel şablon budur açıkçası
Hiç kuşkusuz Allah'ın kanunu saltanat yahut monarşi üzere değil, ama siyasi tarihin işleyişi bu olmakta
Monarşi çağlarının da müspet ve menfi evreleri vardır öte yandan
Zaten menfi evreler imparatorlukların ağırlıklı olarak sonunu getirir ya
Hani derim ki, son iki asrın siyasi felsefesiyle asırlar öncenin rejim algısını birebir kıyaslamakta bizi yanıltabilir
Şöyle de diyebiliriz, günümüzün Neo Osmanlıcı fikriyatının tarih sömürüsü yapmasıyla yaşanan tarihi iç içe değerlendirmekte hataya sevk eder bizi
Nihayet Hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Selam ve saygılarımla.
levent taner tarafından 6.6.2022 12:12:25 zamanında düzenlenmiştir.
mavitükenmez
Sagolun Üstadım çok güzel bir parantez ile konuyu aydınlatmanız yazıya değer kattı. Varolun
Saygılarımla
Üstat; Atatürk 'Askeri işgal'e karşı bütün bir milleti 'Demokratik katılım' ile davet etmenin, aydınlatmanın, vizyon belirlemenin, örgütlemenin, motive etmenin ve bu temelde maceracılıktan uzak, değişmekte olan dünyanın gerçeklerine dönük bir siyaset ve komuta ile zafere ulaştırmanın simgesidir...
Değişen dünya... İşte, bu gerçeği anlamak ya da anlamamak söz konusuydu...
Atatürk'ün 'Batılı yaşam tarzı'na uygun yaşama biçiminin Batı'ya karşı verdiği mücadelenin özüne halel getirmediği bugün onun çizgisinde ilerleyen 'Tam bağımsız Türkiye' mücadelesinin özüne bakıldığında fark edilmektedir...
Bu gerçeği göz ardı ederek girilen çekişmelerin bir kısır döngüden öteye geçememesi bu yüzden...
Daha başka bir ifadeyle, bugünkü hükümetin 'Dindar' görünüşü bu noktada 'radikal', kuruluş felsefesine ters politika izlediği anlamına gelmiyor...
Görünen köy kılavuz istemez...
Ne var ki bizde iç politika hâlâ 'kasaba politikası' seviyesinde... Bu yüzden de provakasyona açık gibi algılanıyor veya fırsatçılar buradan kendilerine vazife çıkarabilceklerini sanıyorlar...
Hele, Türkiye sosyolojisinin daha maddeci, çıkarcı, inançsız vs olduğundan daha çok yakınılırken...
Yani, asıl tehlike bu, burada... Çünkü, ucu Türkiye düşmanlarından başka herkese dokunuyor...
Tespitleriniz doğru...
Var olasınız...
Saygılarımla.
mavitükenmez
Yorum ve ziyaret için çok çok teşekkür ederim,
Varolun sagolun
Saygılarımla
MÜSLÜM BAYRAM
Keşke ATATÜRKÜN belirlediği yörüngede politikalar olsa idi
Bu gün TÜRKİYE bambaşka bir ülke olurdu.
Cukkayı doldurma ve talan politikasını ancak ruhu karanlıkta kalan veya güneşi olmayanlar göremezler
saygımla
Çok güzel ve aydınlatıcı bir yazı. Teşekkürler.
Atatürk sayesinde çevremizden kesinlikle 200-300 sene ilerdeyiz. Bunu doğudan ve güneyden bakınca rahat görüyorsunuz. Batıdan bakmaya bir şey demiyorum. Oradan bakınca da çok gerideyiz.
1- Suriye'de savaş ve IŞID şu anda yok.
2- Suriyeliler kesinlikle gitmezler. Bedava yaşıyorlar.
Selam ve saygılarımla sağlıklı günler dilerim.
Ne mutlu Türküm diyene.
mavitükenmez
Muhteşem!..Gazi Mustafa Kemal Atatürk'e soy adı T.B.M.M.'nce verildi.Türk'ün Atası O.Bağımsızlığın simgesi..Gerçeklerin ve adaletin timsali..Atatürk ayaklar altına alınan ne kadar kutsal şey varsa ayağa kaldıran bir liderdir.Dünya çapında bir liderdir..Dahidir..Rabbim O'ndan razı olsun.Gani gani rahmet eylesin..Mekanı cennet olsun.Kaleminiz daim olsun..Sağlıcakla..Saygıyla..
mavitükenmez
Sagolun sağlıcakla kalınız efendim
Saygılarımla