- 217 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SINAVDAN HAYAT BİLGİSİ KURALLARI
SINAVDAN HAYAT BİLGİSİ KURALLARI
Yarın LGS var. Aynı zamanda açıköğretim sistemi üzerinde üniversite okuyan öğrenciler de final sınavına girecekler. Derste hep sorarız ya öğretmenlerimize, “bunlar günlük hayatta bize ne kazandıracak” diye, her şeyden önce kendimizi kazandırır, bize disiplin kazandırır. İşte sınavda öğrenip günlük hayatta uygulayabileceğimiz notlar:
SINAVDAN HAYAT BİLGİSİ KURALLARI
☆ Çeldiricilerin hepsi de istenen cevaba yakın gelebilir bize. Bir sorunun tek doğru cevabı olduğuna göre tek şıkkı işaretleyin. Birkaç şıkkı aynı anda işaretlemeyin. Unutmayın ki doğru tektir. Kime göre doğru, en doğrudur? Sınavda soruyu hazırlayan kurula göre, doğru cevap tektir. Hayatta inancımız varsa inancımıza, töremiz varsa gelenek ve göreneklerimize göredir. İnancımız, töremiz yoksa da anayasal kurallarımız, hukuk düzenimiz vardır. Hukukun emredici kuralları da yoksa, vicdanımızın sesi vardır. Her ortamda, bildik bilmedik herkese rahatça anlatabileceğimiz tüm işlerimiz, vicdanımıza uygundur ve doğrudur. Duyulmasını, bilinmesini istemediğimiz tüm işlerimiz de vicdanımıza uygun değildir ve yanlıştır.
☆ Çeldiriciler ne kadar çok olursa olsun, bilgisinden emin olan için tek tercih vardır. Hayatta da böyledir. Ne aradığını, ne istediğini bilen; duygularından, düşüncelerinden, kendinden emin olanlar için tek tercih vardır. Tüm seçenekler cazip geliyorsa o soruyu boş bırakın. Hayatta tek tercih değilseniz o şıkkı siz eleyin.
☆ Her soruya cevap vermek zorunda olmadığınızı bilin. Bilmediğiniz soru üzerinde çok düşünüp vakit kaybetmeyin, hemen diğer soruya geçin. Unutmayın; dört yanlış, bir doğruyu götürür. Hayatta da böyledir. İçinize sinmeyen durumlar, elinizde olmayan olaylar, değerinizi bilmeyen insanlar üzerinde çok düşünüp vakit kaybetmeyin. Hayatta bazen bir yanlış; tüm doğruları götürür, tüm güzellikleri silip atar.
İyi bir lisede okumak için yarışan, geleceğimizin teminatı gençlerimize ve emeğinin karşılığını almak isteyen öğretmenlerimize LGS’de; iyi bir kul, iyi bir insan olma yolunda ter döken tüm insanlara hayatta kolaylıklar ve başarılar dilerim.
Sevgiler…
Hamiyet Su Kopartan ✍
05.06.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.