Gerçek Su ki İşini Hakkıyla ve Layıkıyla Yapan Yok
İşini hakkıyla ve layıkıyla yapanları bu degerlendirmelerin dışında tutmakla birlikte bunların da oldukça sınırlı olduğunu ve sayıca az olduğunu belirtmek gerekir.
...
Şu bir gerçek ki meslek erbabı yetiştirmekte zorlanıyoruz. Bunun ana nedeni nedir konusunda bir kaç yorum yapılabilir ama mutlak sebepleri budur denilemez. Burada kastedilen hemen her meslek grubudur. Eğitilenlerde de yetersizlikler var, mutlak eğitimsizlerde de. Burada neden kişinin kendisi olabilir ancak eğitim merhalelerini de dikkate almak gerekir. Egiten nasıl eğitiyor, kendisini bu işe ne kadar vakfediyor, elindeki tüm malzemeleri kullanıyor, zamanı gerektiği gibi değerlendiriyor mu? Kendisi ne kadar eğitilmiş? İşine ne kadar bağlılık göstermiş, ne kadar benimsemiş sevmiş bunları irdelemek gerekir.
...
Eskiden sanayide iyi usta bulabilirdiniz. İyi motorcu, iyi kaportacı, taşçı duvarcı, sıvacı boyacı, çatıcı camcı, sucu elektrikçi ama şimdi çok zor. Usta iyi ustanın yanında çıraklık ve kalfalık evreleri geçirerek kendisini gelişirir. Usta zayıfsa yanında yetişen de zayıf olur. Ustalık sadece el becerisi olmayıp görme anlama ve kavrama yönlüdür. Analitik düşünme yönlüdür. Kişinin kafası basacak önce işe.
...
Bir başka zaafiyet noktası ise kişilerde meslek kültürünün gerilemiş olmasıdır. Müşteri nasıl karşılanır nasıl uğurlanır pek bilinmemesidir. Müşterinin velinimet olarak değil yolunacak kaz olarak görülmesidir. Meslek mensupları kişiyi sürekli elde tutmak, memnun etmek, kendisini itimat edilir olarak sunmak yerine tam aksi yönlü davranmaktadır. Maalesef bu yönlü bir gerçek vardır tüm sanatsal zanaatsal iş ve meslek alanlarında.
Kemal GÜL
05.06.2022
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.