- 155 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KONFÜÇYÜS.
KONFÜÇYÜS KİMDİR?
Asıl adı Qui Kong olan Konfüçyüs, Çin’de genelikle Kong Fuzi adıyla tanındı. Fuzi ise üstad, bilge, öğretmen karşılığına olarak kullanılmaktadır. Milattan önce 551 senesinde, dünya üzerindeki en gelişmiş medeniyetlerden birisi Çin‘in Lu şehrinde dünyaya geldi. Konfüçyüs soylu bir aileye mensuptur. Babası Sang hanedanlığına bağlıdır. Konfüçyüs küçük yaşta babasını kaybetmiştir. Babasız geçmekte olan çocukluk yıllarında geçim sıkıntısıyla zor şartlarda büyümek zorunda kalmıştır. Konfüçyüs, varlıklı ailelerin çocuklarına ders vererek, geçimini sağlamaktaydı. Hem ders anlatarak para kazanıyor, hem de okuma ve öğrenme merakıyla çalışmalarını sürdürüyordu. 19 yaşında evlendi. Ders anlatmayı bırakarak, Lu derebeyliğinde hububat ambarlığında görev aldı. Burada uzun bir süre çalıştıktan sonra, yine aynı konumda Ulusal Arazi Memurluğu görevini yaptı.
Yaşadığı bu bölgede, siyasi karışıklıklar çıktı. Konfüçyüs bu durum sonucunda ise kısa bir süreliğine Lu şehrinden ayrıldı. Daha sonra, milattan önce 501 yılında tekrar buraya geldi. Konfüçyüs tekrar Lu şehrine döndüğünde ise adalet Bakanı görevine başlamıştır. Fakat Konfüçyüs’ün adalet bakanı olması derebeylikleri bir hayli rahatsız etmiştir. Derebeylikler de Konfüçyüs’ü rahatsız etmek içim eğlenceler düzenleyerek, Konfüçyüs’ün iş hayatını aksatmasına sebep olmuşlardır. Konfüçyüs bu ortamdan, ne yazık ki kendini kolay kolay kurtulamamıştır. Lu şehrinden yaklaşık 13 yıl ayrı kalan Konfüçyüs, iş için başvurmuş olduğu derebeyliklerde iş de bulamamıştır. Konfüçyüs, bu durumdan bir hayli etkilenmiştir. Bu zor şartlara, daha fazla dayanamayarak tekrar 13 yıl sonra Lu derebeyliğine döner. Lu derebeyliğine geri döndüğü zaman kendisini artık çalışmalarına, araştırmalarına ve öğrencilerine adamıştır. Konfüçyüs milattan önce 479 yılında hayatını kaybeder.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.